رونمایی از داروی ضد سرطان با پنج میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 17:31
داروی تزریقی ضد سرطان «سیکلوفسفاماید» تولید شده در یک شرکت دانش‌بنیان با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور رونمایی شد.

رونمایی از داروی ضد سرطان با پنج میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، صبح امروز همزمان با سفر ییس‌جمهوری به استان البرز از نمونه ساخت داخل داروی سیکلوفسفاماید رونمایی شد. این محصول دانش‌بنیان با عنوان تجاری اندوکسینا در دو مقدار ۵۰۰ و ۱۰۰۰ توسط شرکت دانش‌بنیان نانوداروی الوند تولید شده است.
این دارو تحریمی بود و سالانه حدود پنج میلیون دلار ارزبری داشت که با داخلی سازی آن درآینده زمینه صادرات ان نیز فراهم خواهد شد. میانگین نیاز سالانه حوزه درمان کشور به این دارو ۴۰۰هزار دوز است که با تولید صد درصد داخلی این فرآورده، نیاز کشور به واردات نمونه‌های خارجی برطرف خواهد شد.
به گفته کارشناسان این دارو با کیفیتی مشابه و هم تراز نمونه آمریکایی به بازار دارویی کشور عرضه می‌شود.
با تولید سیکلوفسفاماید ساخت داخل، ایران در شمار پنج کشور دارنده فناوری تولید این داروی ضد سرطان قرار خواهد گرفت.
سیکلوفسفاماید، دارویی تزریقی است که در ترکیب با سایر دارو‌های شیمی‌درمانی برای درمان سرطان‌های مختلفی از جمله سرطان خون، تخمدان، سینه و  چشم استفاده می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.