حملات موشکی حزب الله به سمت شهرک های صهیونیست نشین

صدا و سیما دوشنبه 20 آذر 1402 - 19:12
خبرنگار خبرگزاری صداوسیما: رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که از صبح امروز، بیش از ۸ موشک به سمت شهرکهای نظامی و صهیونیست نشین، واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.

غزه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن عظیم زاده خبرنگار خبرگزاری صداوسیما مستقر در مرز جنوب لبنان با فلسطین اشغالی در ارتباط زنده با شبکه خبر به بررسی اخرین تحولات اشاره کرد و گفت: در ادامه حملات به مواضع رژیم صهیونیستی از جنوب لبنان، منابع خبری گزارش دادند که بیش از ۸ موشک به سمت شهرکهای اسرائیلی واقع در شمال فلسطین اشغالی شلیک شده است.
سؤال: ادامه عملیات حزب الله باعث چه تغییری در آرایش نظامیان صهیونیست در جبهه شمال اراضی اشغالی شده و این که چه تحولاتی در جبهه نبرد اتفاق افتاده است؟ 
 حسن عظیم زاده: از صبح امروز رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که صدای چند انفجار در آسمان شهر حیفا شنیده شده، همچنین بعد از آن رسانه‌های رژیم صهیونیستی از شلیک دستکم هشت موشک از جنوب لبنان به سمت شهرک نظامی و صهیونیست نشین مَعلوت ترشیحا خبردادند، همچنین صدای آژیر خطر در آن منطقه به صدا درآمده است. رسانه‌های رژیم صهیونیستی ساعتی قبل هم از شلیک چند موشک از این منطقه به سمت شهرک نظامی هاردوف در پشت بلندی‌های مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های کفرشوبا جایی که ما مستقر هستیم خبر دادند. توپخانه و همچنین پهپاد‌های مسلح رژیم صهیونیستی هم از صبح امروز ابتدا این منطقه یعنی اطراف کفرشوبا را، منطقه راشا یا فخار و فردیس را هدف قرار دادند، بعد از آن مناطق دیگری در جنوب غربی لبنان با فلسطین اشغالی را منطقه یارین، یارون، مَروَحین، جُبِّین و همچنین ناقوره را هدف قرار دادند.

آرایش نظامیان صهیونیست در طول نوار مرزی در پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی آنها، به گفته خودشان، همین روزنامه معاریو، الآن سه لشکر به صورت متناوب و روزانه با نیرو‌های حزب الله درگیر و در حال نبرد هستند. این نیرو‌های فعال نظامیان صهیونیست است، نیرو‌هایی که به صورت احتیاط و ذخیره کمی دورتر از این نیرو‌ها در فاصله پنج تا ۱۰ کیلومتری مرز هم مستقر هستند نیرو‌های قابل توجهی هستند.

روزنامه معاریو اظهار کرده که علاوه بر این سه لشکر، تعدادی نیروی دیگر هم برای نبرد در خطوط مقدم جبهه شمال اراضی اشغالی اضافه خواهد شد. چیزی که پیشتر حزب الله اعلام کرده بود، که یک سوم نیروی زمینی، یک چهارم نیروی هوایی و چیزی بیش از یک دوم پدافند موشکی رژیم صهیونیستی در جبهه شمال اراضی اشغالی با حزب الله در حال نبرد است. پایگاه‌های نظامیان صهیونیست در بلندی‌های مزارع اشغالی شبعا و تپه‌های اشغالی کفرشوبا قابل مشاهده هستند، پنج پایگاه رادار، رویسات علم، سماقه، رمسا و زبدین، یعنی پایگاه‌های رویسات علم و زبدین را هدف قرار داد. همچنین یک تجمع بین پایگاه‌های زبدین و رمسا را هدف قرار داد. چیزی که مسلم است این است که حزب الله با درگیر کردن نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی در جبهه شمال اراضی اشغالی، هم توان بسیار زیادی را از آن‌ها گرفته و هم باعث شده که آن‌ها مقر‌های فرماندهی خودشان را جا به جا کنند. حزب الله لبنان چهار تا پنج روز قبل دو بار پایگاه برانیت مقر لشکر ۹۱ را هدف قرار داد و مجبور شدند که نیرو‌های خود را به مقر جدید ببرند که دیروز آن جا را هم با پهپاد‌های انتحاری یعنی جنوب پایگاه یرعا را هدف قرار داد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.