پرسپولیس به رامین رضاییان و بازیکن استقلال نیاز دارد | گل محمدی به چه کسی توهین کرد که عذرخواهی کند؟

شنبه 20 خرداد 1402 - 07:57
مهاجم سابق سرخ ها در خصوص حضور این تیم در آسیا گفت: پرسپولیس نهایتاً بین چهار تیم برتر آسیا قرار می‌گیرد.

به گزارش همشهری آنلاین جمشید شاه‌محمدی مهاجم سرزن اسبق پرسپولیس و تیم ملی درباره حرف‌های یحیی که در مقطعی گفت هواداران منتظر جام نباشند چون امسال نمی‌خواهند به پرسپولیس جام بدهند دیدگاه جالبی دارد.

  بازی دربی فینال جام حذفی را به لحاظ فنی چگونه ارزیابی کردید؟
به نظرم استقلال در بازی فینال حرف خاصی برای گفتن نداشت. تیمی که به نظرم با مربیگری مرد پرتغالی خیلی صحبت خاصی به لحاظ فنی نداشت و بیشتر تحت تأثیر حاشیه‌هایی که این مربی به وجود آورده بود، قرار داشت. تیمی که جدا از ضعف‌های فنی به لحاظ بدنی هم با مشکلات زیادی مواجه بود. استقلال هم بیشتر به تک‌ستاره‌هایی مانند قایدی متکی بود در حالی که پرسپولیس با توجه به تفکرات فنی یحیی و کادر فنی کاربلدش بخوبی بازی کرد و به پیروزی رسید. استقلال هم بیشتر اسیر مربی شد که افکارش مبارزه‌طلبانه از نوع منفی بود و افکارش به درد فوتبال ما نمی‌خورد هر چند فوتبال ما با کمبود امکاناتی مواجه است که از آن رنج می‌برد.


 صحبت‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه یحیی به‌دلیل حرف‌هایی  که در مقطعی آنها را مطرح کرد که هواداران پرسپولیس منتظر جام نباشند و ... بعد از قهرمانی سه‌گانه باید از جامعه فوتبال عذر خواهی کند!
یحیی در آن مقطع آن صحبت‌ها را مطرح کرد تا به نوعی به تیم خودش شوک مثبتی وارد سازد. از این موضوع هم نباید تعابیر دیگری داشت و یحیی نباید به خاطر دفاع از حق تیمش محروم شود. در آن مقطع که یحیی آن حرف‌ها را زد در شش بازی متوالی داوری‌ها به ضرر تیمش بود. به همین دلیل در آن مقطع واقعاً آن صحبت‌ها را مطرح کرد که از فشار داوری‌ها و سایر مسائل و هجمه‌هایی که علیه پرسپولیس وجود داشت به نوعی جلوگیری کند. این کار هم نمونه‌ای از اقدام حرفه‌ای‌گری یک مربی است که به آن شکل از حق تیمش دفاع کند و روحیه حرفه‌ای‌گری و حرف‌های بحق یک مربی نیاز به عذر خواهی ندارد چون به کسی اهانتی نکرد و فقط از حق تیمش دفاع کرد و بر خلاف بعضی دیگر از مربیان به مربی دیگر و داوران و هواداران تیم‌های حریف اهانت نکرد که نیاز به عذرخواهی داشته باشد. هر چند که آن مربی هیچگاه عذر خواهی هم نکرد و از ایران بدون هر گونه عذر خواهی رفت و دست پیش را هم پیش گرفت.


 در رابطه با جدایی یحیی هم نگرانی‌هایی به‌دلیل تکرار نشدن موفقیت‌های این مربی وجود دارد. به نظرتان باشگاه باید در این رابطه چه اقدامی را انجام دهد؟
مربی که نتیجه می‌گیرد نباید بماند چون اگر نتیجه نگیرد وجهه قبلی خودش را زیر سؤال برده است هر چند این هم یک واقعیت است که ما در حال حاضر مربی ایرانی بهتر از یحیی برای پرسپولیس نداریم.


 به نظرتان پرسپولیس برای تقویت خودش باید چه بازیکنانی را جذب کند؟
پرسپولیس حتماً باید مهاجم جذب کند. مهاجمانی درجه یک که به درد پرسپولیس در ایران و آسیا بخورند. از سوی دیگر پرسپولیس به بازیکن پشت فوروارد و دفاع راست ایده‌آل مانند رضاییان و جلالی نیاز دارد.


 در رابطه با حضور پرسپولیس در آسیا با توجه به ابر ستاره‌هایی که جذب تیم‌های عربی شده‌اند چقدر به موفقیت تیم‌های ایرانی خوشبین هستید؟
پرسپولیس بهترین تیم ایران است اما من فکر می‌کنم در نهایت بتواند بین چهار تیم برتر آسیا قرار بگیرد چون ما در سطح کلان با تیم‌های آسیایی پیشرفته فرق داریم و در فینال به مشکل می‌خوریم چون به لحاظ ساختارسازی با مشکل مواجه هستیم.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.