۵۰ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال در مهاباد علیه کرونا واکسینه شدند

جمعه 07 خرداد 1400 - 10:47
مهاباد- ایرنا- رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد گفت: ۵۰ درصد از جمعیت هدف در سالمندان بالای ۷۰ سال در این شهرستان علیه کرونا واکسینه شدند.
۵۰ درصد از سالمندان بالای ۷۰ سال در مهاباد علیه کرونا واکسینه شدند

دکتر بهاالدین حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از ابتدای آغاز عملیات واکسیناسیون سالمندان تاکنون پنج هزار نفر از جمعیت هدف ۱۰ هزار نفری این شهرستان علیه کرونا واکسیناسیون شده اند که این روند همچنان در جریان است.
وی روند انجام واکسیناسیون را در این شهرستان بسیار مطلوب عنوان کرد و افزود: تنها در روز گذشته حدود ۷۰۰ نفر در سطح این شهرستان علیه کرونا واکسیناسیون شدند که بالاترین رقم تاکنون در یک روز است.

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد اضافه کرد: طی این مدت همچنین ۱۹۴ نفر از دانشجویان پیراپزشکی ۹۵ نفر پاکبان، ۲۴۱ نفر بیماران سرطانی و  ام اس، ۲۲۴ نفر از نظام پزشکی و حدود هزار نفر کادر بهداشت، مددجویان و کادر خانه سالمندان ، خانه معلولین ذهنی و جمعی از جانبازان و بیماران خاص بر اساس اولویت علیه کرونا واکسینه شده اند.

وی افزود: هم اکنون در مجموع  حدود هفت هزار نفر از سالمندان و گروه های اولویت دار در این شهرستان در ۱۶ مرکز شهری و روستایی واکسن نوبت اول خود را دریافت کرده اند و نوبت دوم واکسن بخش قابل توجهی از این افراد بر طبق برنامه زمانی تزریق شده و واکسن نوبت دوم سایر افراد بر اساس نوبت تعین شده تزریق خواهد شد. 

دکتر حسینی با بیان اینکه تمام تلاش همکاران در راستای رعایت ایمنی و دقت در واکسیناسیون و پوشش کامل واکسیناسیون جمعیت هدف است ادامه داد: تمام اقدامات طبق بخشنامه ای که از طریق وزارت بهداشت فرستاده می شود، انجام می گیرد و در حال حاضر در یک پایگاه منتخب واکسیناسیون مستقر در بیمارستان امام (ره) و ۲ مرکز تجمیعی و سه مرکز خدمات جامع سلامت  شهری _روستایی و تعداد ۱۰ مرکز خدمات جامع سلامت روستایی عملیات واکسیناسیون گروه های اولویت دار و بر اساس اولویت های تعیین شده در برنامه جامع ملی واکسیناسیون درحال انجام است. 

وی تاکید کرد:  افراد برای دریافت نوبت برای تزریق واکسن لازم است از طریق سامانه  salamat.gov.ir ثبت نام کنند تا براساس ظرقیت پایگاه ها نوبت دهی و فراخوان شوند .

وی اضافه کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۲۳۲ نفر در این شهرستان مورد آزمایش رایگان PCR قرار گرفته اند که از این تعداد نتیجه هشت هزار و ۲۵۰ نفر مثبت بوده است.

وی گفت: در راستای اجرای برنامه مدیریت و کنترل بیماری کووید_۱۹ توسط تیم های مراقبتی حدود ۱۰ هزار تست "رپید" با کیت های تشخیص سریع کرونا نیز از اطرافیان مبتلایان به کرونا انجام گرفته است که نتیجه حدود ۵۰۰ مورد آن مثبت بوده است. 

رییس شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه وضعیت این شهرستان از قرمز به نارنجی تغییر پیدا کرده است افزود: با مشارکت مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی و احترام به محدودیت های کرونایی، وضعیت رنگ این شهرستان تغییر پیدا کرده، اما تا رسیدین به شرایط ایده آل، بسیار فاصله است که باید دستورالعمل های بهداشتی توسط شهروندان همچنان جدی گرفته شود.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.