لزوم ارتباط با مردم در چارچوب اعتماد

دنیای اقتصاد یکشنبه 04 اردیبهشت 1401 - 00:06
دنیای‌اقتصاد: اولین فرستنده عمومی رادیو در ایران، ساعت 19 چهارم اردیبهشت ۱۳۱۹ در تهران با نام «رادیو تهران» گشایش یافت. به همین مناسبت چنین روزی در تقویم کشورمان روز رادیو نام‌گذاری شده است. به همین بهانه خبرگزاری مهر سراغ علیرضا جاویدنیا یکی از هنرمندان طناز این رسانه رفته و درباره علاقه‌‌‌اش به رادیو و اهمیت آن گفت‌‌‌وگو کرده است؛ صداپیشه‌‌‌ای که از ۲۷ سالگی وارد رادیو شده و در برنامه‌‌‌های مختلفی حضور داشته است. از «راه شب» گرفته تا «صبح جمعه» و برنامه‌‌‌های مختلف دیگر که در حضور در همه آنها از پشتیبانی مردمی برخوردار بوده و در آنها خاطرات ماندگاری از خود به جا گذاشته‌‌‌ است.

جاوید‌‌‌نیا درباره کارکرد رادیو در جامعه می‌‌‌گوید: در پیامک‌‌‌های مردم عزیزمان و تماس‌‌‌های تلفنی، می‌‌‌بینیم که خیلی‌‌‌ها می‌‌‌گویند فرصتی برای مطالعه نداریم. مثلا شخصی که راننده ماشین سنگین است یا در یک مرکز تولیدی کار می‌کند، فرصتی ندارد اما تمام اطلاعاتش را از رادیو می‌گیرد. می‌توانیم بگوییم که برنامه‌سازان و نویسندگان، بهترین‌‌‌ها را برای مردم تولید و پخش می‌کنند و مخاطبان هر آنچه را که دوست دارند می‌توانند از رادیو طلب کنند. تلویزیون نیز در جایگاه خود مقبولیت خاص خودش را دارد اما رادیو به خاطر اینکه قبل از تلویزیون در دسترس قرار گرفت، در میان مردم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. چرا که مخاطب تحت هر شرایطی می‌تواند با رادیو ارتباط بگیرد و رفاقت داشته باشد. این گوینده پیشکسوت می‌‌‌افزاید: طی ۸ دهه‌‌‌ای که رادیو با مردم عجین شده، هر روز جوان‌‌‌تر شده است و غیر از ایران، از تمام کشورها شنونده و مخاطب دارد و این اندوخته‌‌‌ای بسیار ارزشمند است که مردم بانی آن هستند و باید توجه داشت که ارتباط مردم با رسانه باید در چارچوب اعتماد باشد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.