مهمترین وظیفه استانداری همدان برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم است

چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 15:18
گروه استان‌ها- معاون سیاسی استاندار همدان برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم را از مهمترین وظایف وزارت کشور در این دوره برشمرد و گفت: به طور قطع وزارت کشور با استقلال تمام بستر را برای برگزاری چنین انتخابات فراهم کرده است.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از  همدان ، مصطفی آزادبخت پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه پس از استقرار نظام جمهوری اسلامی یکی از ارکان اصلی آن رجوع به آرای عمومی مردم بوده است، اظهار داشت: در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی کارهای مهم مانند انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و غیره با مراجعه به آرای مردم انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت کشور با تجارب ارزشمندی که دارد بسترهای انتخابات را فراهم کرده و آموزش‌های لازم را ارائه داده است، گفت: برای برگزاری این دوره از انتخابات تمهیدات لازم از سوی وزارت کشور اندیشیده شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه نباید در این برهه حساس صاحبان اصلی انقلاب و شهدا را فراموش کنیم عنوان کرد: امروز در شرایطی انتخابات را برگزار می‌کنیم که دیگر افرادی مانند شهید سلیمانی را در کنار خود نداریم بنابراین هر کسی که میخواهد راه شهیدان را ادامه دهد باید به وظیفه خود در چارچوب قانون عمل کند. 

وی برگزاری انتخاباتی پرشور، رقابتی و سالم را از مهمترین وظایف وزارت کشور در این دوره برشمرد و مطرح کرد: به طور قطع وزارت کشور با استقلال تمام بستر را برای برگزاری چنین انتخابات فراهم کرده است.

آزادبخت با بیان اینکه در استان همدان نیز هماهنگی لازم بین برگزار کنندگان انتخابات و هییت نظارت وجود دارد، اظهار داشت: تا کنون ستاد انتخابات در فرمانداری‌های استان تشکیل شده و چندین جلسه نیز در اینباره برگزار شده است.

وی با اعلام اینکه ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر از 20 اسفندماه آغاز شده و تا 26 اسفند نیز ادامه می‌یابد، گفت: در این دوره در استان همدان انتخابات ریاست جمهوری، شورای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه بهار و کبودراهنگ برگزار می‌شود.

معاون سیاسی استاندار همدان با اعلام اینکه انتخابات شورای اسلامی شهر در 32 شهر استان همدان برگزار شده و در نهایت 174 نفر راهی پارلمان‌های شهری در استان می‌شوند، افزود: در این دوره از انتخابات 24 مرحله از 25 فرایند انتخابات به صورت الکترونیکی انجام شده و تمامی شعب ثبت نام و اخذ رای نیز مجهز به دستگاه احراز هویت هستند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از داوطلبان شرکت در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز از 16 فروردین آغاز می‌شود، عنوان کرد: انتخابات شورای اسلامی روستاها نیز در 918 روستای استان برگزار شده و در نهایت 2 هزار و 966 نفر نیز به این شوراها راه می‌یابند. 

رئیس ستاد انتخابات استان همدان با بیان اینکه فرایند ثبت نام متقاضیان شرکت در انتخابات میان دوره‌ای مجلس در حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ نیز از هشت فروردین ماه آغاز می‌شود، مطرح کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری نیز از 12 اردیبهشت ماه می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

 این مقام مسئول با بیان اینکه مردم ایران با شرکت در انتخابات آینده گامی بلند برخواهند داشت، اظهار داشت: با وجود مشکلات کنونی کشور مردم جانانه استقامت کرده و دولت نیز در هیچ عرصه‌ای کوتاهی نکرده است.

وی بیان کرد: با وجود تحریم‌های ظلمانه و تلاش دشمن برای نا امید کردن مردم، باز هم برداشت ما این است که توانستیم توطئه دشمن را خنثی کنیم بنابراین معتقدم مردم با درک خوبی که دارند، با حضور چهره‌های جدید و برنامه‌های دولت، در انتخابات حضوری پر شور خواهند داشت.

آزادبخت درباره تمهیدات در نظر گرفته شده برای زمان رای گیری و حفظ سلامت مردم در شرایط کرونا افزود: با پیش بینی وزارت کشور صندوق‌های رای 10 درصد اضافه شده و برخی شعب اخذ رای نیز در مراکز پر مراجعه افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و امکانات فراهم است تا سلامتی مردم هنگام رای گیری حفظ شود، مطرح کرد: خوشبختانه استان در بخش کرونا در شرایط خوبی به سر برده و طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا نیز ورود خودروهای پلاک خوزستان به استان ممنوع است.

انتهای پیام/742/ ت

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.