نگاهی به سفر رییس سازمان مدیریت بحران به ایلام

چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 17:10
ایلام - ایرنا - استان ایلام طی چند سال گذشته به دفعات شاهد حوادث طبیعی متعددی بوده که خسارت های زیادی را به بار آورده است.
نگاهی به سفر رییس سازمان مدیریت بحران به ایلام

به گزارش ایرنا، از این حوادث و رویدادها می توان به وضوع سیلاب های سال ۹۴ و ۹۸ و زلزله های سال ۹۳ و ۹۶ اشاره کرد که موجب بروز خسارت های شدیدی به زیرساخت های استان ایلام و منازل مسکونی و واحدهای تجاری شد.

سیلاب فروردین ماه ۹۸ آخرین مورد از حوادث طبیعی بود که در استان ایلام رخ داد و هرچند خسارت جانی در پی نداشت اما منشا خرابی های بیشماری در استان ایلام شد و در این میان بیشترین آسیب را شهرستان های سیروان و دره شهر متحمل شدند.

در شهرستان سیروان دهستان عرب رودبار روستای چم شیر به طور کامل در سرریز رودخانه سیمره غرقاب شد و تمام منازل، باغات مزارع، امامزاده و آرامستان این روستا به زیر آب رفت و ارتباط بخش ماژین شهرستان دره شهر نیز با سایر نقاط قطع گردید.

حالا بعد از گذشت بیش از یک سال از آن رویداد و مدیریت درست آن حادثه که تلفات جانی نداشت، دیروز ایلام میزبان معاون وزیرکشور و رییس سازمان مدیریت بحران بود که برای بازدید از روستای چم شیر سیروان به استان ایلام سفر کرده بود.

اسماعیل نجار در این سفر از اجباری شدن بیمه منازل مسکونی از ابتدای سال ۱۴۰۰ خبر داد و به مزایای بارش های سیلابی پارسال اشاره کرد.

نجار بعد از ورود به استان ایلام و دیدار با امام جمعه ایلام بلافاصله راهی منطقه عرب رودبار در شهرستان سیروان شد و در این سفر از نزدیک با ساکنان برخی روستاهای این منطقه از جمله چم شیر و چم روطه دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدارها مردم خواستار تعیین تکلیف اراضی خود شدند که قرار است به تملک سد سیمره درآیند و هنوز بخشی از مطالبات مردم این روستاها پرداخت نشده است و وی به ساکنان این روستاها قول مساعد داد در مرکز پیگیر مطالبات آنها باشد.

ایلام میزبان سفر یک روزه معاون وزیر کشور است

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران صبح امروز برای یک سفر کاری یک روزه وارد ایلام شد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار از طریق مسیر زمینی کرمانشاه به استان ایلام سفر کرده است.

وی در بدو ورود مورد استقبال معاون استاندار ، مدیرکل مدیریت بحران و فرماندار شهرستان چرداول قرار گرفت.

معاون وزیر و رییس سازمان مدیریت بحران  کشور در این سفر برنامه‌هایی از جمله: دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان و  امام جمعه، نشست ستاد مدیریت بحران استان و بازدید از طرح جنگل کاری منابع طبیعی در شهرستان مهران را در دستور کار دارد.

همچنین اسماعیل نجار منازل سایت جدید روستای چم شیر عرب رودبار واقع در شهرستان سیروان که در جریان سیل نوروز سال گدشته تخریب شدند را افتتاح می کند.

۶ درصد منابع دولت برای مدیریت بحران ها هزینه می شود

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: ۶ درصد از منابع در اختیار دولت برای مدیریت بحران ها در طول سال هزینه می شود.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز سه شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام اظهار داشت: سه درصد از اعتبارات مدیریت بحران برای پیشگیری و سه درصد نیز برای مقابله در نظر گرفته می شود.

وی افزود: ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در جریان سیلاب های رخ داده سال ۹۸ کشور و ۱۲۰ هزار میلیارد ریال نیز برای بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه هزینه شده است.

معاون وزیر کشور با اشاره به تدوین و اجای آیین نامه ۲۸۰۰ برای مقابله با حوادث و بحران ها تاکید کرد: اجرای دقیق این آیین نامه باعث کاهش حوادث جانی و مالی در زمان وقوع حوادث می شود.

بارندگی‌های سال ۹۸ کشور را از واردات برنج بی نیاز کرد

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران اظهار داشت: سیلاب و بارندگی های سال گذشته ایران را در سال جاری از نظر نیاز به وارات برنج بی نیاز کرد و تولید برنج با سه میلیون تن برداشت، ۳۴۳ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز سه شنبه در بازدید از روستاهای سیلزده عرب رودبار شهرستان سیروان اظهار داشت: سیلاب در کنار خسارت های جانی و مالی عدیده ای که برای کشور داشت اما برکات زیادی نیز به خود به ارمغان آورد.

وی افزود: از این برکات و نعمات حاصل از بارش باران سال ۹۸ می توان به رفع تنش آبی در ۶۳۰ شهر، پرشدن دریاچه پشت ۲۵۰ سد از بالای ۷۰ تا ۱۰۰ درصد، آبگیری ۶۷ تالاب خشک شده و بهبودی وضعیت خشکیدگی درختان بلوط و رفع تنش آبی این درختان اشاره کرد.

نجار یادآور شد: در جریان سیلاب سال گذشته ۲۵ استان کشور همزمان درگیر شدند و خسارت های این پدیده طبیعی موجب شد تا ۷۳ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیلاب ساخته شود یا در حال ساخت است و ۸۵ هزار واحد هم تعمیر شد.

معاون وزیر کشور: بیمه منازل مسکونی از فروردین ۱۴۰۰ اجباری است

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: تمام مالکان ساختمان ها در سراسر کشور از ابتدای فروردین سال آینده مکلف به بیمه اجباری ساختمان مسکونی خود هستند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز سه شنبه در نشست مدیریت بحران استان ایلام اظهار داشت: مالکان باید از طریق فیش های برق که به اسم آنهاست از طریق موسسه های بیمه گر ملک خود را بیمه کنند.

وی افزود: قانون بیمه اجباری ساختمان های مسکونی توسط مجلس به تصویب رسید و در صورت بروز هرگونه خسارتی بیمه ها موظف به پرداخت خسارت به مالکان ابنیه آسیب دیده هستند.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: طبق مصوبه قانون سه گروه مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندانی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نیستند اما تنگدستی و اعصار آنها اثبات شده باشد، معاف از پرداخت حق بیمه هستند و دولت حق بیمه انها را پرداخت می کند.

نجار بعد از پایان این جلسه به بازدید از طرح نهالکاری و طرح های آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام رفت و از محل رانش بافت مسکونی شهرستان تازه تاسیس چوار نیز بازدید کرد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.