تغییر ذائقه نسل Z در تماشای محتوای تصویری

دنیای اقتصاد پنج شنبه 01 آبان 1404 - 00:08
نسل Z محتوای تلویزیونی و سینمایی خود را از طریق ویدئوهای کوتاه در شبکه‌های اجتماعی کشف می‌کنند و روزانه بیش از سه ساعت را در پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام می‌گذرانند.

بر اساس تحقیقات اخیر شرکت Quickplay و GenZ Insights، ۷۱درصد از نسل Z محتوای تلویزیونی و سینمایی خود را از طریق پلتفرم‌های اجتماعی کشف می‌کنند. این یافته نشان‌دهنده تغییرات عمده‌ای در رفتار مصرف رسانه‌ای نسل Z است که به‌طور فزاینده‌ای به محتوای کوتاه و قابل اشتراک در شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

ویدیوهای کوتاه امروزه بر مصرف دیجیتال غالب هستند و پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک، یوتیوب و اینستاگرام سهم فزاینده‌ای از مخاطبان را به خود اختصاص داده‌اند. نسل Z در این زمینه پیشرو هستند و روزانه بیش از سه ساعت را در پلتفرم‌های کوتاه می‌گذرانند، درحالی‌که این رقم برای پخش و استریم سنتی تنها یک ساعت است.

البته این اتفاق در همه دنیا رو به رشد است یعنی با محتواهای ویدئویی کوتاه و قلاب دار مخاطب را با خود همراه می‌کنند. یعنی همان کاری که در شبکه‌های نمایش خانگی دارد اتفاق می‌افتد. شیوه‌ای برای جذب مخاطب با استفاده از پیوست فضای مجازی سریال.

این پیمایش هم این موضوع را تایید می‌کند که نسل زد با همین ترفند محتواهای خود را انتخاب می‌کند و باید برای جهت‌دهی به مخاطب از این موضوع غافل نشد.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.