شناسایی ۵۰ مدرسه در چهارمحال و بختیاری برای اجرای طرح «قاضی-مدرسه» / گامی مهم در جهت تقویت آگاهی حقوقی دانش‌آموزان

خبرآنلاین سه شنبه 20 آبان 1404 - 10:56
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری از شناسایی ۵۰ مدرسه در استان برای اجرای طرح «قاضی-مدرسه» خبر داد و گفت این طرح با هدف تقویت آگاهی‌های حقوقی و قضایی دانش‌آموزان و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مدارس اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری به نقل ازمعاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، سید محمد موسوی با بیان اینکه «مدرسان این طرح، قضات محاکم استان چهارمحال و بختیاری هستند» خاطرنشان کرد: ایده اجتماعی بودن قوه قضاییه توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم در حال تحقق است و در این خصوص یکی از بخش‌های مدنظر، ارتباط با دانش‌آموزان است که با محوریت این معاونت و با اجرای طرح قاضی- مدرسه پیگیری می‌شود.

حضور داوطلبانه قضات در مدارس برای گفت‌وگو با دانش‌آموزان

این مقام قضایی افزود: شیوه‌ی اجرای طرح قاضی- مدرسه بدین صورت است که تعدادی از قضات توانمند به صورت داوطلبانه، ضمن حضور در مدارس، خاصه مدارسی که بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند، اقدام به ارتباط با نوجوانان از طریق سخنرانی و بیان نقطه نظرات خویش می‌کنند.

آشنایی دانش‌آموزان با رشته حقوق برای انتخاب مسیر تحصیلی آینده

وی اضافه کرد: از دیگر مسائل مدنظر، آشنایی دانش‌آموزان با رشته‌ی حقوق است که در تعیین رشته برای آینده تحصیلی و کاری‌شان مؤثر است.

آشنایی دانش‌آموزان با قانون؛ گامی برای پیشگیری از جرم

موسوی پیشگیری از وقوع جرم و کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی را از دیگر اهداف این طرح خواند و گفت: آشنایی با قوانین و حقوق افراد و نیز قانون‌مداری با هدف کاهش حجم ورودی پرونده به محاکم، اصلی‌ترین هدف طرح «قاضی-مدرسه» است.

تأکید بر ضرورت شنیده شدن نوجوانان در طرح «قاضی-مدرسه»

وی اشتیاق به شنیده شدن را یکی از نیازهای نوجوانان خواند و تأکید کرد: نوجوان و جوان، نیاز به شنیده شدن دارد و در طرح مذکور، این مهم دنبال می‌شود.

تقویت مهارت «نه گفتن» با آموزش جرأت‌مندی در نوجوانان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: امروز مهارت «نه گفتن» در نوجوانان نیاز به تقویت دارد که در این خصوص لازم است دوره جرأت‌مندی آموزش داده شود.

لزوم تولید محتوای رسانه‌ای تأییدشده برای تقویت آموزش

وی به اهمیت رسانه اشاره کرد و گفت: فقدان محتوای رسانه‌ای مورد تأیید در کشور، از ضعف‌های آموزشی موجود در کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.