احمدی: سرانه مدارس کرمان در دولت چهاردهم سه برابر شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 25 آبان 1404 - 08:04
کرمان- معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش کرمان از رشد ۴ برابری سرانه مدارس این استان در دولت چهاردهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید احمدی، صبح یکشنبه به خبرنگاران گفت: توجه به فعالیت‌های آموزشی و پرورشی اولویت اصلی آموزش و پرورش استان کرمان است و هیچ فعالیت آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش به خاطر کمبود منابع مالی تعطیل نخواهد شد.

وی با اشاره به رشد چشمگیر سرانه مدارس دولتی و افزایش حمایت‌های دولت از نظام تعلیم و تربیت گفت: با توجه به قرار گرفتن مساله ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در دستور کار دولت، پشتیبانی‌های مالی از مدارس در اولویت برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: این ارقام نشان‌دهنده توجه ویژه دولت به حوزه آموزش و پرورش است، هرچند هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله داریم و نیازهای مالی مدارس بیش از این میزان است، اما تزریق این منابع در شرایط اقتصادی فعلی کشور، نویدبخش روزهای بهتری برای نظام آموزشی است.

احمدی، اظهار امیدواری کرد: که با تداوم روند حمایتی دولت و برنامه‌ریزی هدفمند وزارت آموزش و پرورش، در آینده نزدیک شاهد افزایش بیشتر منابع مالی و ارتقای سطح خدمات آموزشی در مدارس استان کرمان باشیم.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی توانمند سازی ویژه همکاران فرهنگی در سراسر استان خبر داد و گفت: کیفیت دوره‌های آموزشی کوتاه مدت نقش مهمی در ارتقای دانش، مهارت و نگرش کارکنان دارد.

احمدی، افزود: هرچه دوره‌ها از نظر محتوا، روش اجرا و ارزیابی استاندارد تر باشند، اثرگذاری آن‌ها در بهبود عملکرد فردی، شغلی و سازمانی بیشتر خواهد بود و از این‌رو، ارتقای کیفیت آموزش‌های کوتاه‌مدت از اولویت‌های اصلی در توسعه منابع انسانی استان است.

معاون پژوهش برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان کرمان بیان داشت: در همین راستا، نیازسنجی آموزشی به‌عنوان نخستین گام در طراحی و اجرای دوره‌های آموزشی مورد تأکید قرار گرفته است؛ چرا که شناسایی دقیق نیازهای واقعی شغلی و سازمانی، به ما کمک می‌کند تا آموزش‌ها هدفمند، اثربخش و منطبق با اولویت‌های حرفه‌ای همکاران فرهنگی اجرا شوند.

احمدی، با بیان اینکه پس از اجرای دوره‌های آموزشی، سنجش اثربخشی نقش کلیدی در ارزیابی نتایج و بهبود کیفیت دارد، ادامه داد: این ارزیابی‌ها به ما نشان می‌دهند که فراگیران تا چه اندازه از آموزش‌ها رضایت داشته‌اند، چه میزان یادگیری حاصل شده و تا چه حد آموخته‌ها در محیط واقعی به کار گرفته می‌شود.

وی گفت: بر همین مبنا، استان کرمان اجرای مجموعه‌ای از برنامه‌ها را در دستور کار دارد که با هدف نظارت، ارزیابی و سنجش اثربخشی دوره‌های آموزشی بر اساس الگوهای استاندارد جهانی در سه سطح واکنش، یادگیری و انتقال آموخته‌ها به محیط کار در حال انجام است.

احمدی با بیان اینکه این رویکرد به استان کمک می‌کند تا کیفیت دوره‌ها به شکل مستمر پایش شود و بهبود یابد، تصریح کرد: طراحی آموزشی دوره‌های استان کرمان بر پایه نتایج نیازسنجی دقیق انجام خواهد شد تا آموزش‌ها منطبق با نیازهای واقعی فرهنگیان بوده و اثربخشی آن‌ها در عمل مشهودتر شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.