به گزارش خبرآنلاین، به نقل از گجتنیوز، بازار موتورسیکلت آمریکا همواره صحنه رقابتی فشرده میان برندهای بزرگ و معتبر بوده است. شرکتهایی نظیر هوندا و هارلی-دیویدسون برای سالها پیشتازی این حوزه را در دست داشتند.
با این حال، گزارشهای اخیر بازار نشاندهنده تحولاتی غیرمنتظره است. این تغییرات، جایگاه سنتی بازیگران اصلی را به چالش کشیده و فضای جدیدی برای رقابت ایجاد کرده است.
صعود چشمگیر کاوازاکی در بازار آمریکا

در اواسط سال ۲۰۲۵، کاوازاکی با ۱۴ درصد افزایش فروش نسبت به سال قبل، از هوندا پیشی گرفت و به پرفروشترین برند موتورسیکلت آمریکا تبدیل شد. هوندا در ابتدای ۲۰۲۵ با رشد ۳ درصدی مواجه بود، اما در نهایت با ۸ درصد کاهش فروش، جایگاه خود را از دست داد.
این موفقیت کاوازاکی بیشتر در قاره آمریکا است؛ در سطح جهانی، از جمله در جنوب شرق آسیا (با ۱۵ درصد کاهش) و اروپا (با ۱.۵ درصد افت) فروش آن با کاهش همراه بوده است.
مدلهای پرفروش کاوازاکی در آمریکا
موفقیت کاوازاکی در ایالات متحده، مدیون موتورسیکلتهای اسپرت نینجا و کروزر ولکان آن است. Vulcan S به دلیل سواری نرم و کنترل آسان، محبوب مبتدیان است، در حالی که Vulcan ۹۰۰ طی تقریباً ۲۰ سال اخیر مورد علاقه راکبین باتجربهتر بوده.
ستاره فروش کاوازاکی، Ninja ۴۰۰ است که هم برای مبتدیان و هم حرفهایها جذاب بوده و برای پیست نیز مناسب است. مدل ZX-۶R نیز با وجود کاهش محبوبیت کلاس ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ سیسی، فروش خوبی را ثبت کرده است.
۵۸۵۸












