در دهه چهل شمسی، تبلیغات محصولات شرکت جیپ در ایران عمدتاً از طریق مجلات، روزنامهها و احتمالاً تبلیغات محیطی انجام میشد. این تبلیغات بر قابلیتهای خودروهای جیپ در جادههای ایران و نیازهای بازار محلی تأکید داشتند.
تولید داخلی: در آن دهه، ایران (و برزیل) تنها دو کشور خارج از آمریکا بودند که به تولید (مونتاژ) محصولات جیپ میپرداختند. این موضوع یک نقطه قوت تبلیغاتی بود که بر "ایرانی" بودن این خودروها تأکید میکرد.
محصولات محبوب: مدلهای شاخصی که در این دوره تبلیغ و تولید میشدند شامل جیپ شهباز (که فروش بسیار موفقی داشت)، جیپ آهو (مدل استیشن واگن) و جیپ سیمرغ (وانت) بودند.
محتوای تبلیغات: آگهیهای چاپی اغلب شامل تصاویر خودروها در محیطهای مختلف ایران، از جمله مناطق کوهستانی و صعبالعبور بودند تا قابلیتهای آفرود و دوام آنها را نشان دهند. هدف این بود که جیپ را به عنوان خودرویی مناسب برای شرایط جادهای ایران معرفی کنند.
رسانهها: اولین آگهیهای جیپ در ایران حتی زودتر از دهه چهل و در روزنامه اطلاعات منتشر شده بودند. در دهه چهل نیز مجلات و روزنامههای پرتیراژ آن زمان، محل اصلی نمایش این تبلیغات بودند.
عرضه توسط شرکت بازرگانی جیپ: شرکت بازرگانی جیپ که توسط جعفر اخوان تأسیس شده بود، مسئولیت واردات و سپس مونتاژ و بازاریابی این خودروها را بر عهده داشت.

دنیای قدیم