شرکت پرادا اعلام کرد که شرکت ورساچه را خریداری کرده است.
با این معامله ۱/۳۸ میلیارد دلاری، اکنون این دو برند بزرگ ایتالیایی زیر یک چتر قرار گرفتند.
هلدینگ کاپری در سال ۲۰۱۸ میلادی ورساچه را دو میلیارد دلار خریداری کرده بود و پرادا اکنون با هزینهای به مراتب کمتر از آن مالک این برند شده است.
این تملک، دامنه محصولات برند پرادا را گسترش میدهد، آن هم در شرایطی که این شرکت به دنبال رقابت با برخی دیگر از برندهاست؛ یکی از این رقبا، شرکت فرانسوی «الویاماچ» است که علاوه بر لویی ویتون، مالک دیور و فندی نیز هست.
دوناتلا ورساچه، طراح مشهور ایتالیایی پس از ۲۷ سال فعالیت در این شرکت مد در ماه مارس از سمت مدیر نوآوری این برند کنارهگیری کرد.
برند ورساچه به خاطر طرحهای جذاب و لوگوی نمادینش که نقشی از سر مدوسا است، شناخته میشود.
خانم ورساچه در سال ۱۹۹۷ پس از کشته شدن برادرش جانی، مدیریت این شرکت را به دست گرفت. اکنون داریو ویتاله که قبلاً مدیر طراحی «میو میو» برند لوکس جوانمحور پرادا بود، به جای او گماشته شده است.
ورساچه پس از کاهشی که در فروش خود داشت، با ضرری تقریبا ۷۰۰ میلیون دلاری فروخته شد. سایر برندهای متعلق به هلدینگ کاپری، از جمله مایکل کورس و جیمی چو نیز شاهد کاهش در فروش محصولات خود بودهاند.

در طول مالکیت هلدینگ کاپری، ورساچه از طرحهای پر زرقوبرق قابل تشخیص خود به سمت طرحهای مینیمالیستیتر تغییر مسیر داد و در عین حال قیمتها را هم بالا برد.
پرادا روز سهشنبه در بیانیهای یک خطی اعلام کرد که با موفقیت خرید ورساچه را تکمیل کرده و تمام مجوزهای قانونی لازم را دریافت کرده است.
این شرکت اعلام کرد که پول حاصل از این معامله، به کاهش بدهیهای هلدینگ کاپری، مالک قبلی ورساچه کمک خواهد کرد.
جان دی آیدل، مدیر اجرایی کاپری، گفت: «ما قصد داریم از پول حاصل از این فروش برای بازپرداخت اکثر بدهیهای خود استفاده کنیم که ترازنامه ما را به طور قابل توجهی تقویت خواهد کرد.»
آندرهآ گوئرا، مدیر اجرایی پرادا، اوایل امسال گفت که ورساچه «قابلیت بالقوه عظیمی» دارد.
او گفت: «این مسیر طولانی خواهد بود و به عملکرد منظم و شکیبایی نیاز دارد.»
منبع:bbc