به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری، یکی از پررونقترین واحدهای صنفی در حوزه تعمیرات، تعمیرکنندگان موبایلند که روزبهروز به تعداد متقاضیان آنها افزوده میشود. فرهنگ تعمیر و نگهداری (نت) در همه جهان وجود دارد و عموما افراد ترجیح میدهند کالای خود را تعمیر کنند تا این که دوباره برای خرید یک گوشی همراه جدید، هزینه تازهای متحمل شوند. در ایران اما افزایش نرخ تورم موجب شده که فرهنگ تعمیر به جای تعویض در ایران هم کمکم به اجبار توسعه پیدا کند.
"موبایل کمک" در گزارشی نوشته است که گوشی افراد ۱۸ تا ۲۴ ساله تقریبا حدود ۱۶ درصد بیشتر از سایر کاربران دچار خرابی میشود. بیشترین دلیل این موضوع مربوط به سهلانگاری کاربران در این سن و بروز خرابیهایی همچون شکستن ال سی دی در اثر افتادن گوشی، خرابی ناشی از آبخوردگی و ... میشود.
تقریبا ۷۰ درصد کسبوکارهایی که در حوزه تعمیرات گوشی موبایل فعالیت دارند، عمری کمتر از ۲سال داشته و به نوعی تازه راهاندازی شدهاند.
براساس آمارهای منتشر شده توسط موبایل کمک، تقریبا ۲۵ درصد کاربران آیفونهای اپل حداقل یکبار با مشکل شکستن السی دی گوشی مواجه شدهاند.
در یک بررسی میدانی توسط موبایل کمک مشخص شد حدود ۵۷ درصد از آقایان حداقل یکبار با مشکل افتادن گوشی از دست یا جیبشان در داخل سرویس بهداشتی مواجه شدهاند و ۴۰ درصد خانمها به واسطه خیسشدن گوشی در حمام نیاز به مراجعه به تعمیرکار پیدا کردهاند.