سامانه بارشی تا پایان هفته در خوزستان فعال است

خبرگزاری مهر دوشنبه 03 فروردین 1405 - 12:43
اهواز - مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته در سراسر استان ادامه دارد و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و آبگرفتگی معابر وجود دارد.

محمد سبزه‌زاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی تا پایان هفته جاری در کل استان خوزستان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: این سامانه بارشی به‌ویژه در مناطق شمالی، شمال‌شرقی، شرقی، جنوب‌شرقی، جنوبی، مرکزی و ارتفاعات استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای، ریزش تگرگ در برخی نقاط و احتمال بارش برف در ارتفاعات می‌شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان توضیح داد: با توجه به ماهیت سامانه‌های همرفتی فصل بهار و شدت گرفتن بارش‌های نقطه‌ای، به‌ویژه طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، احتمال آبگرفتگی معابر شهری، طغیان رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها در اغلب نقاط استان دور از انتظار نیست.

وی گفت: همچنین پیش‌بینی می‌شود شمال خلیج فارس در این ایام مواج و متلاطم باشد و رگبار و رعد و برق را به همراه داشته باشد.

سبزه‌زاری ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته، امیدیه با دمای ۲۶.۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و دزپارت با ۸ درجه سانتی‌گراد سردترین نقاط استان گزارش شده‌اند.

وی افزود: اهواز نیز در شبانه‌روز گذشته به بیشینه دمای ۲۰.۶ و کمینه دمای ۱۵.۳ درجه سانتی‌گراد رسیده است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.