ثبت دمای ۴۵ درجه در ۳ شهر ایران

همشهری آنلاین شنبه 02 خرداد 1405 - 16:48
در روز شنبه دوم خرداد سه نقطه در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان رکورد گرما در کشور را جابه جا کردند.

به گزارش همشهری آنلاین، بعد از فروکش کردن روند کاهشی دمای هوا در هفته گذشته در روز شنبه با گرمتر شدن هوا، دلگان (سیستان و بلوچستان)، شهداد (کرمان) و بستک (هرمزگان) هر یک با ثبت دمای ۴۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین نقاط کشور شدند.

البته برخی دیگر از شهرهای این سه استان نیز جزو گرمترین نقاط کشور بودند. بدین ترتیب، در سیستان و بلوچستان، بمپور با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر، ایرانشهر و راسک هر کدام با دمای ۴۳ درجه، میرجاوه نیکشهر، زابل و زهک با دمای ۴۲ درجه و سرباز با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر روز گرمی را سپری کردند.

در استان کرمان نرماشیر و کهنوج هر یک با ثبت دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر، عنبرآباد با دمای ۴۳ درجه و جیرفت و بم با دمای ۴۲ درجه جزو گرمترین نقاط کشور بودند.

در استان هرمزگان نیز پارسیان و رودان با دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر، میناب و سردشت بشاگرد با دمای ۴۳ درجه و بندر لنگه و بندر خمیر با ثبت دمای ۴۰ درجه جزو گرمترین های نقاط این روز بودند.

همچنین در استان فارس لامرد با ثبت دمای ۴۴ درجه سانتیگراد بالای صفر، قیروکارزین با دمای ۴۲ درجه و لار با دمای ۴۱ درجه جزو نقاط گرم کشور بودند.

برازجان در استان بوشهر و بافق در استان یزد هر کدام دمای ۴۱ درجه سانتیگراد بالای صفر را ثبت کردند. همچنین طبس در استان خراسان جنوبی با ثبت دمای ۴۰ درجه سانتیگراد بالای صفر جرو گرمترین نقاط کشور در این روز بود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.