به گزارش ایرنا، آزاده ناظری روز شنبه به مناسبت روز جهانی ام اس در گزارشی به خبرنگاران اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران تلاش کرده است با توسعه زیر ساخت ها، دسترسی این بیماران به خدمات مورد نیاز را تسهیل کند.
وی ادامه داد: اماس یک بیماری مزمن خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به اعصاب مغز و نخاع آسیب میزند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد: اما آگاهی، تشخیص زودهنگام، حمایت خانواده و سبک زندگی سالم میتواند به کنترل بهتر بیماری و حفظ کیفیت زندگی کمک کند.
وی خستگی مداوم، اختلالات حرکتی و بینایی، بیحسی یا گزگز اندامها، تغییرات خلقی و روحی را از علائم شایع این بیماری برشمرد و گفت که نباید نادیده گرفته شوند.
ناظری، امید، آگاهی و مراقبت مستمر؛ سه گام مهم برای زندگی فعال و باکیفیت در کنار اماس دانست.
وی ابراز امیدواری کرد : با حمایت، همدلی و افزایش آگاهی عمومی، میتوان آیندهای روشنتر برای بیماران اماس ساخت.
روز جهانی اماس ۳۰ می ۲۰۲۶ مقارن با شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۵ است، شعار امسال برای این بیماری «کنترل اماس با تابآوری در بحران» است.













