شناسایی و ارائه خدمات تخصصی درمانی به ۳۷۰۰ بیمار مبتلا به ام اس در مازندران

ایرنا شنبه 09 خرداد 1405 - 18:58
ساری - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران گفت : در حال حاضر حدود ۳۷۰۰ بیمار مبتلا به ام‌ اس در سطح استان تحت پوشش خدمات درمانی و تخصصی قرار دارند.

به گزارش ایرنا، آزاده ناظری روز شنبه به مناسبت روز جهانی ام اس در گزارشی به خبرنگاران اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران تلاش کرده است با توسعه زیر ساخت‌ ها، دسترسی این بیماران به خدمات مورد نیاز را تسهیل کند.

وی ادامه داد: ام‌اس یک بیماری مزمن خودایمنی است که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به اعصاب مغز و نخاع آسیب می‌زند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد: اما آگاهی، تشخیص زودهنگام، حمایت خانواده و سبک زندگی سالم می‌تواند به کنترل بهتر بیماری و حفظ کیفیت زندگی کمک کند.

شناسایی و ارائه خدمات تخصصی درمانی به 3700 بیمار مبتلا به ام اس در مازندران

وی خستگی مداوم، اختلالات حرکتی و بینایی، بی‌حسی یا گزگز اندام‌ها، تغییرات خلقی و روحی را از علائم شایع این بیماری برشمرد و گفت که نباید نادیده گرفته شوند.

ناظری، امید، آگاهی و مراقبت مستمر؛ سه گام مهم برای زندگی فعال و باکیفیت در کنار ام‌اس دانست.

وی ابراز امیدواری کرد : با حمایت، همدلی و افزایش آگاهی عمومی، می‌توان آینده‌ای روشن‌تر برای بیماران ام‌اس ساخت.

روز جهانی ام‌اس ۳۰ می ۲۰۲۶ مقارن با شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۵ است، شعار امسال برای این بیماری «کنترل ام‌اس با تاب‌آوری در بحران» است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.