۶۰ هزار ایرانی در سال به این دلایل جان خود را از دست می‌دهند

خبرآنلاین یکشنبه 10 خرداد 1405 - 11:12
۶۰ هزار ایرانی در سال به علت مصرف دخانیات جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش خبرآنلاین از ایرنا، دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با بیان اینکه سالانه بیش از ۸ میلیون نفر در جهان به علت بیماری‌های ناشی از دخانیات فوت می‌کنند ، گفت: مرگ و میر ناشی از مصرف دخانیات در ایران سالانه حدود ۶۰ هزار نفر و معادل سقوط دو فروند هواپیما مسافربری است.

محمدرضا مسجدی روز یکشنبه دربیست و دومین همایش سلامت و زندگی با محوریت بیمارستان عاری از دخانیات ، اظهار کرد: همچنین هر سال ۱.۶ میلیون نفر نیز به علت قرار داشتن در معرض دود مواد دخانی، فوت می‌کنند.

وی افزود: کرونا در مدت سه سال ۶.۵ میلیون مرگ ایجاد کرد، اما مصرف دخانیات در سه سال موجب مرگ چهار برابر این رقم می‌شود.

۲۳۳۲۳۶

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.