پایان هفته چهارم کورس بهاره گنبدکاووس بامعرفی اسب‌های برتر

ایرنا یکشنبه 10 خرداد 1405 - 20:46
گنبدکاووس- ایرنا- روز سوم و آخر هفته چهارم مسابقات اسبدوانی بهاره گنبدکاووس عصر امروز یکشنبه با تاخت ۶۷ راس اسب از سه نژاد «ترکمن، دوخون و تروبرد» در ۶ کورس شامل سه دور ۱۰۰۰ متری، ۲ دور ۱۶۰۰ متری و یک دور ۱۷۰۰ متری در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار و با معرفی اسب‌های برتر پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در دور اول این مسابقات که ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج بود، ۱۲ راس اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر باهم به رقابت پرداختند که اسب «مفخم معظمی» زودتر از سایر اسب‌ها به مقام قهرمانی رسید و اسب‌های «طوفان سرخ» و «تایلار بیک» به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

رقابت در دور دوم همانند کورس نخست ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد ترکمن هندیکاپ در دسته پنج بود که با شرکت ۱۲ راس اسب به مسافت ۱۶۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «هیجا وحدانی» اول شد و اسب‌های «شوکای عقیل» و «قوجرلی صوفیان» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در دور سوم نیز که ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده بود، ۱۲ راس اسب به مسافت ۱۰۰۰ متر باهم به رقابت پرداختند که اسب «گزل سیجوال» با پیشی‌ گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های «فلایت تایم» و «کاتلیا» به ترتیب مقام دوم و سوم را بدست آوردند.

رقابت در دور چهارم روز سوم و پایانی هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس هم ویژه اسب‌های سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته میدان آزاد بود که با شرکت ۱۰ راس اسب به مسافت ۱۰۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «بلک یومی» سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های «داز بابا» و «نادر» به‌ترتیب دوم و سوم شدند.

پایان هفته چهارم کورس بهاره گنبدکاووس بامعرفی اسب‌های برتر
مسابقات اسبدوانی کورس بهاره ۱۴۰۵ گنبدکاووس

در دور پنجم این مسابقات هم به مانند کورس سوم ۱۲ راس اسب‌ سه ساله نژاد دوخون هندیکاپ در دسته مبتدی و نبرده به مسافت ۱۰۰۰ متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب «سیم پلات» اول شد و اسب‌های «قاراواش» و «یالکان» به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت در دور ششم و آخرین کورس این هفته هم ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ در دسته ۶ بود با شرکت ۹ راس اسب به مسافت ۱۷۰۰ متر برگزار شد و در پایان اسب «ناسیونال» به مقام قهرمانی رسید و اسب‌های «مامامیا» و «ویگروس» به ترتیب دوم و سوم شدند.

متولیان برگزاری روز سوم و آخر هفته چهارم مسابقات اسبدوانی کورس بهاره گنبدکاووس مبلغ ۲۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال پاداش نقدی پیش بینی کردند که به مالکان، مربیان و چابک‌سواران اسب‌های برتر (اول تا ششم) دورهای ۶ گانه اهدا می‌شود.

مطابق داده‌های هیات سوارکاری گنبدکاووس قرار است مسابقات کورس بهاره ۱۴۰۵ این شهرستان مرزی که از چهار هفته قبل شروع شده، هفته آینده پایان می‌یابد.

مسابقات اسبدوانی در شهرستان افزون بر ۴۰۰ هزار نفری گنبدکاووس که از آن به‌عنوان پایتخت سوارکاری کشور یاد می‌شود، سال‌هاست که با حضور جمع زیادی از علاقه‌مندان به این رشته ورزشی برگزار می‌شود.

مسابقات سوارکاری در بین مردم گلستان به ویژه ترکمن‌ها علاقمندان زیادی دارد و این رخداد ورزشی بیش از یک دهه است علاوه بر گنبدکاووس در ۲ شهرستان آق‌قلا و بندرترکمن این استان نیز برگزار می‌شود.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.