به گزارش ایرنا، سعید رحمت زاده نماینده مردم صومعهسرا و نماینده معین شهرستان بندرانزلی روز سهشنبه در جلسه معارفه سرپرست فرمانداری انزلی گفت: بندر انزلی صرفا یک شهرستان نیست بلکه یک جغرافیای استانی و ملی است و بسیاری از مردم کشور گیلان را با نام انزلی میشناسند.
وی اظهار کرد: ملت ایران در ماهها و هفتههای دشوار اخیر با وجود همه مشکلات و گلایهها به ویژه در حوزه اقتصادی با وحدت و انسجام ملی از کشور حمایت کردند و همین همدلی موجب سربلندی نام ایران شد.
وی افزود: بندرانزلی دارای ظرفیتهایی ملی و بینالمللی است؛ تالاب انزلی جایگاهی فراتر از یک سرمایه ملی دارد، منطقه آزاد انزلی دارای اهمیت بینالمللی است و تیم فوتبال ملوان نیز متعلق به همه مردم ایران است.
نماینده مردم صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید قدر ظرفیتهای استان را بیشتر بدانیم، تصریح کرد: وظیفه نماینده معین دخالت در امور سیاسی و اجرایی شهرستان نیست بلکه پیگیری عمران، آبادانی و توسعه زیرساختهاست.
رحمتزاده تصریح کرد: در سالهای اخیر تلاش شده اعتبارات عمرانی و زیرساختی مناسبی برای بندرانزلی جذب شود و این شهرستان همواره در نگاه توسعهای مورد توجه قرار داشته است.
ماندگارترین سرمایه داشتن جایگاهی در دل مردم است
اسماعیل عبداللهی مشاور عالی استاندار گیلان نیز در این مراسم گفت: هیچکس نباید تصور کند صرفا به دلیل شایستگی خود در جایگاهی قرار گرفته بلکه این فرصت، لطف و عنایت الهی است.
وی اظهار کرد: اجرای پروژههای عمرانی و توسعه زیرساختها از نیازهای اساسی هر منطقه است اما آنچه بیش از همه ماندگار میشود، خدمت صادقانه و جای گرفتن در دل مردم است.
وی با اشاره به سالها خدمت در جایگاه فرمانداری و شناخت خود از مردم بندرانزلی، افزود: مردم این شهرستان از روحیهای شریف، نجیب و برخوردار از سرمایههای اجتماعی ارزشمند برخوردارند و توجه ویژه آنان به موضوعاتی همچون تیم فوتبال ملوان ریشه در هویت فرهنگی و اجتماعی منطقه دارد.
عبداللهی همچنین به ظرفیتهای گردشگری گیلان اشاره کرد و گفت: این استان از توانمندیهای کمنظیری برای توسعه گردشگری برخوردار است که باید بیش از گذشته مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
امیر دریادار دوم محسن رزاقی فرمانده ناوگان شمال و منطقه چهارم دریایی امام رضا(ع) در انزلی به جنگ ۱۲ روزه و جنگ تحمیلی سوم به تلاشهای دشمن برای ایجاد تردید در دلهای جوانان اشاره و اظهار کرد: مردم با حضور در میدان، وحدت و وفاق توطئههای دشمنان را نقش برآب کردند.
وفاق و همدلی رمز موفقیت در خدمترسانی است
عصمت محمددوست سرپرست فرمانداری بندرانزلی نیز با قدردانی از اعتماد استاندار گیلان به زنان در مسئولیتهای اجرایی گفت: این رویکرد پیام روشنی از شایستهسالاری و استفاده از ظرفیتهای گسترده زنان در مدیریت کشور دارد.
وی اظهار کرد: به عنوان یک بانوی ایرانی از این اعتماد قدردانی میکنم و متعهد میشوم تمام توان خود را برای تحقق اهداف دولت و خدمت به مردم به کار گیرم.
وی با اشاره به ضرورت همکاری زنان و مردان در عرصههای مدیریتی افزود: توسعه و پیشرفت زمانی محقق میشود که همه ظرفیتهای انسانی جامعه در کنار یکدیگر قرار گیرند.
سرپرست فرمانداری بندرانزلی همچنین با اشاره به حوادث و چالشهای اخیر کشور، گفت: تجربه رخدادهای اخیر بار دیگر نشان داد که رمز موفقیت ملت ایران، وحدت، انسجام و همدلی است.
محمددوست تصریح کرد: دوران رقابتهای سیاسی باید جای خود را به همکاری و همافزایی برای حل مشکلات مردم بدهد و از همه گروهها، جریانهای فکری و سیاسی شهرستان دعوت میکنم در مسیر توسعه و خدمترسانی همراه باشند.
وی ابراز امیدواری کرد بتواند با بهرهگیری از خرد جمعی و همراهی مسئولان و مردم، امانتدار شایستهای برای خدمت به شهروندان بندرانزلی باشد.
مراسم تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان بندرانزلی با حضور علی باقری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری، اسماعیل عبداللهی مشاور عالی استاندار گیلان، محمد محسنی مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری، فرمانده ناوگان شمال، سعید رحمت زاده نماینده مردم صومعه سرا و معین انزلی در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسئولان شهرستانی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
هادی حقشناس استاندار گیلان با صدور حکمی «عصمت محمد دوست» فرماندار سابق شهرستان خمام را به عنوان سرپرستی فرمانداری شهرستان بندرانزلی منصوب و جایگزین «محمد صالح ضیایی» کرد.
محمددوست از کارکنان وزارت کشور در استانداری گیلان است که بخشداری بخش مرکزی خمام، کارشناسی فناوری اطلاعات، مدیریت بحران، مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری شهرستان شفت و سمت فرماندار شهرستان خمام را در کارنامه اجرایی خود دارد.












