مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در دزفول، امتحانات دانش‌آموزان را تحت تاثیر قرار داد

ایرنا سه شنبه 12 خرداد 1405 - 18:40
دزفول- ایرنا - نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وضعیت آنتن‌دهی تلفن همراه گفت: این مشکل، امتحانات دانش‌آموزان در نقاط مختلف شهری و روستایی را مختل کرده است.

به گزارش ایرنا، عباس پاپی‌زاده روز سه‌شنبه در نشستی که به منظور پیگیری مشکلات مخابراتی و ارتباطی در فرمانداری دزفول برگزار شد، افزود: این مشکل باعث شده است دانش‌آموزان برای شرکت در امتحانات آنلاین مجبور شوند به مناطقی که از آنتن‌دهی مناسب برخوردار هستند، مراجعه کنند.

وی گفت: آنتن‌دهی در شهر دزفول، شامل کوی فرهنگ‌شهر، پیام‌آوران، شریعتی، کوی سعدی و دیگر مناطق شهری و روستایی، ضعیف است.

نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی خواستار بهبود خدمات آنتن‌دهی و اینترنت در این مناطق شد و اظهار کرد: این شرایط باعث شده است دانش‌آموزان و دانشجویان برای شرکت در امتحانات آنلاین، هزینه‌هایی پرداخت کنند.

وی افزود: اپراتورها در ۱۲ شهر و ۶۰ روستای دزفول تست انجام می‌دهند تا موارد بررسی و سپس راستی‌آزمایی شوند؛ همچنین اپراتورها باید در مدت‌زمان مورد نظر نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

مدیرکل مخابرات خوزستان نیز گفت: طی یک سال گذشته، ۲۴ باتری مخابراتی در دزفول تهیه شده است، اکنون نیز برنامه داریم برای ۶۳ سایت مخابراتی دیگر باتری تهیه کنیم.

رحیم فلاح‌زاده با اشاره به مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در شهرستان دزفول افزود: جابه‌جایی یا افزایش ارتفاع دکل در ۶ نقطه دزفول، از جمله مدرسه کوثر و سیادت، مجتمع ورزشی معلم، تاکسی تلفنی دهقان و شهرداری منطقه یک، انجام خواهد شد.

وی افزود: همچنین قرار است پهنای باند ۲۵ سایت مخابراتی دزفول افزایش یابد.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب نیز در این نشست، با اشاره به مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در روستای شهید کریمی، گفت: وضعیت آنتن‌دهی این روستا بررسی شده است؛ باید مشکلات مشخص شوند تا بتوان اقدامات اساسی برای حل آنها انجام داد.

علیرضا ملکی‌جهان افزود: طی ۶ ماه سال گذشته، تست اپراتور در ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر دزفول انجام و فعالیت ۲۵ سایت لغو شد.

وی تاکید کرد: بخشداران و دهیاران باید مشکلات را به فرمانداری انعکاس دهند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب تصریح کرد: ۱۲ شهر دزفول حدود ۲۵۰ سایت همراه اول، ایرانسل و رایتل دارند که اجرای (USO) برای آنها بررسی شده است.

وی افزود: اپراتورها مجاز هستند ۲۰ درصد از جاده‌ها را به علت نبود کوه، دره یا دیگر موانع، تحت پوشش نداشته باشند.

ملکی‌جهان اظهار کرد: مشکلات توسط بخشداران و دهیاران اعلام شود تا نسبت به حل آنها توسط ۱۰۰ کارشناس استان اقدام شود.

وی افزود: باتری مخابراتی در ۳۵ سایت دزفول تست شد که بر اساس این تست، ایرانسل حدود ۱۴۰ دقیقه و همراه اول ۸۰ دقیقه تاب‌آوری دارند.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه جنوب غرب گفت: سامانه ۱۹۵ برای دریافت شکایت‌های مردمی راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خوزستان نیز گفت: امروز وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه شهری، جاده‌ای و روستایی بررسی شد.

مهدی شه‌نظری‌پور افزود: به واسطه تکلیف قانونی، وزارت اطلاعات مکلف است روستاهای بالای ۲۰ خانوار را توسط یک اپراتور به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

وی به برخورداری ۴۰ روستای استان از اعتبارات دولتی اشاره کرد و گفت: ۱۰ روستای استان نیز پیشنهاد شده‌اند از اعتبار دولتی بهره‌مند شوند.

شه‌نظری‌پور بیان کرد: آمادگی لازم وجود دارد تا اگر سایر روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز مشکل ارتباطی دارند، وضعیت آنها بررسی شود.

وی تاکید کرد: براساس تصمیمات گرفته‌شده، بخشداران باید روستاهای دارای مشکل را احصا کنند تا تیم‌های فنی کارشناسی مجموعه اپراتوری بازدید میدانی انجام دهند و اگر سایت‌ها نیازمند بهینه‌سازی بودند، اقدام لازم انجام و اعتبار لازم به آنها داده شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان با بیان اینکه اولویت‌بندی اجرا با هماهنگی مسوولان انجام خواهد شد، ادامه داد: اجرای فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در حوزه شهری دزفول با پیشرفت حدود ۳۵ درصد در حال اجرا است که مطلوب نیست و باید نظارت بهتری صورت گیرد.

وی افزود: جنوب دزفول سرویس مبتنی بر فیبر نوری دارد و کوی زیباشهر نیز به زودی آمادگی ارائه سرویس خواهد داشت.

شه‌نظری‌پور گفت: مشکل آنتن‌دهی در مناطق فرهنگ‌شهر، نوبهار، ۸۶ هکتار، شریعتی، کشاورز و مناطقی که در دل شهر هستند و مورد گلایه‌مندی مسوولان بودند نیز وجود دارد و اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل موظف به پوشش‌دهی کامل این مناطق هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: گام‌های مثبت و موثری با همکاری مسوولان در راستای تحقق اهداف ارتباطات و فناوری اطلاعات برداشته شود.

به گزارش ایرنا، امروز طرح‌های ارتباطی با صرف ۲ هزار و ۵۴۰ میلیارد ریال در آیینی با حضور مسوولان استانی در شهرستان دزفول افتتاح شد که ۵۰۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات دولتی و بقیه توسط اپراتورها تامین شده است.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.