فرماندار صومعه‌سرا: نانوایان متخلف از چرخه فعالیت خارج می‌شوند

ایرنا شنبه 16 خرداد 1405 - 10:30
صومعه‌سرا- ایرنا- فرماندار صومعه‌سرا با تاکید بر لزوم مدیریت دقیق سهمیه آرد و رعایت ساعات کاری از سوی نانوایان گفت: مقرر شد تمامی نانوایان نسبت به رعایت ضوابط و تعهدات قانونی توجیه شوند؛ در صورت تداوم تخلفات و بی‌انضباطی در مصرف سهمیه آرد، سهمیه واحدهای متخلف کاهش و در صورت عدم اصلاح رویه، این واحدها از چرخه فعالیت خارج و متقاضیان واجد شرایط جایگزین خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رضایی در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان صومعه سرا با اشاره به جایگاه راهبردی نان به‌عنوان قوت غالب مردم، اظهار کرد: بر اساس بررسی‌های کارشناسی صورت‌گرفته و به لحاظ جمعیت شهرستان، سهمیه ماهانه آرد تخصیصی به صومعه‌سرا نه‌ تنها با نیاز مطابقت دارد، بلکه در برخی مقاطع مازاد بر نیاز مصرفی نیز تامین می‌شود.

وی با اشاره به برخی گزارش‌های دریافتی درباره کمبود آرد و نان در تعدادی از مناطق، تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد ریشه بخشی از این مشکلات، در نحوه توزیع ناعادلانه و برخی ناهماهنگی‌های سامانه‌ای در «نانینو» نهفته است؛ البته فشارهای اقتصادی و افزایش هزینه‌های جاری برای نانوایان قابل درک است.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه کوچک‌سازی چانه خمیر و خروج آرد از چرخه واقعی پخت، مصداق تضییع حقوق مردم است، افزود: این اقدامات علاوه بر ایجاد صف‌های طولانی و نارضایتی عمومی، نظم شبکه توزیع نان را نیز مختل می‌کند و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

رضایی با اشاره به اقدامات اصلاحی انجام‌شده بیان کرد: به منظور ساماندهی وضعیت موجود، طرح «بازتوزیع سهمیه آرد» با همفکری بخشداران و صاحب‌نظران این حوزه نهایی و برای بررسی و اجرا به اداره‌کل غله ارسال شده و فرمانداری صومعه‌سرا با جدیت بر اجرای این طرح و نظارت مستمر بر فرآیند توزیع آرد و کیفیت پخت نان نظارت خواهد کرد و با هرگونه تخلف که منجر به هدررفت منابع عمومی و ایجاد فشار بر مردم شود، طبق قانون برخورد می‌شود.

مقام عالی دولت در شهرستان صومعه سرا با اشاره به نقش حساس نانوایی‌ها در تامین امنیت غذایی مردم، اظهار کرد: فرمانداری و بخشداری‌ها به‌عنوان نمایندگان دولت، پاسخگوی مطالبات مردم هستند و عملکرد واحدهای صنفی نانوایی ارتباط مستقیم با رضایتمندی عمومی دارد؛ بنابراین هیچ‌گونه بی‌انضباطی در این حوزه پذیرفتنی نیست.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت توجیه دقیق متصدیان واحدهای صنفی، اتحادیه و بازرسان مربوطه تصریح کرد: با مدیریت معاون عمرانی فرمانداری و بخشداران، مقرر شد تمامی نانوایان نسبت به رعایت ضوابط و تعهدات قانونی توجیه شوند و در صورت تداوم تخلفات و بی‌انضباطی در مصرف سهمیه آرد، سهمیه واحدهای متخلف کاهش یافته و در صورت عدم اصلاح رویه، این واحدها از چرخه فعالیت خارج و متقاضیان واجد شرایط جایگزین خواهند شد.

فرماندار صومعه‌سرا با بیان اینکه اتلاف منابع و تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها موجب اختلال در تامین نان مردم می‌شود، گفت: نباید اجازه داد بی‌مبالاتی برخی افراد موجب زحمت مردم و ایجاد تنش در شبکه توزیع آرد و نان شود.

رضایی همچنین بر ضرورت ساماندهی و شفاف‌سازی ارائه خدمات در نانوایی‌ها تاکید کرد و افزود: اتحادیه نانوایان موظف است تمامی واحدهای صنفی را ملزم به نصب برچسب اطلاع‌رسانی در معرض دید عموم کند، برچسبی که باید به‌ صورت شفاف شامل ساعت پخت، روزهای تعطیل، وزن چانه و قیمت مصوب باشد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.