هشدار جدی استاندار خراسان رضوی به مدیران کم‌کار و خروج گردش مالی شرکت‌ها از استان

ایرنا یکشنبه 17 خرداد 1405 - 12:01
مشهد - ایرنا - استاندار خراسان رضوی در ادامه سخنان خود با اعلام سیاست جدید استان برای حمایت از واحدهای تولیدی و صادرکنندگان، تأکید کرد: از این پس اولویت خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به شرکت‌هایی اختصاص می‌یابد که دفاتر مالیاتی آن‌ها در استان مستقر است.

به گزارش ایرنا؛ غلامحسین مظفری در یکشنبه های اقتصادی استان با قدردانی از پایداری واحدهای اقتصادی در شرایط دشوار کنونی اظهار کرد: فعالان اقتصادی با وجود تمام سختی‌ها و فشارهای موجود، چراغ تولید را روشن نگه داشته‌اند و این تلاش شایسته تقدیر است.

وی با اشاره به نارضایتی‌های بخش خصوصی از سازوکارهای مدیریتی گفت: نقدهای فعالان اقتصادی به روندهای اداری، نقدهایی منطقی است. در همین راستا از هفته جاری و طی مراسمی، کارت‌های «مشوق‌های صادراتی» به صادرکنندگان نمونه استان اعطا خواهد شد تا امور اداری این بخش با فوریت و در اسرع وقت در تمامی دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود.

استاندار خراسان رضوی با انتقاد از خروج درآمدهای مالیاتی برخی شرکت‌های بزرگ از استان، تصریح کرد: تصمیم داریم شرکت‌هایی را که دفاتر مالیاتی آن‌ها در استان دیگری مستقر بوده و عایدی آن‌ها به مناطق می رسد از اولویت خدمات‌رسانی دستگاه‌های اجرایی خارج کنیم.

وی تأکید کرد: اولویت ارائه خدمات به شرکت‌هایی خواهد بود که دفاتر و حساب مالیاتی آن‌ها در خراسان رضوی قرار دارد و بازخورد فعالیت اقتصادی‌شان مستقیم نصیب استان می‌شود. این موضوع تا پایان هفته جاری تعیین تکلیف خواهد شد.

خط و نشان برای مدیران کم‌کار

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر عدم تعارف در برخورد با مدیران اجراییِ کم‌کار گفت: با هیچ مدیری که در ارائه خدمات درست به مردم قصور کند، تعارف نداریم. نباید از کنار تفاوت عملکرد مدیران به سادگی گذشت. هیچ عذری در خصوص عدم ارائه خدمات به مردم و تولیدکنندگان پذیرفته نیست.

مظفری افزود: محدودیت‌ها و شرایط سخت برای همه استانها و همه مدیران هست، چطور می شود استانی یا مدیری با همه این مشکلات به خوبی کار می کند اما مدیر دیگری کم کاری کند!؟

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت ظرفیت مناطق آزاد تجاری-صنعتی (سرخس و دوغارون) تأکید کرد و گفت: مناطق آزاد ظرفیت خوب و امکان فوق العاده‌ای هستند، کارکرد این مناطق به نحوی است که برخی دخالت‌ها را کمتر می کند از این رو باید اثر این مناطق در استان ملموس و مستقیم باشد. حداقل نتیجه حضور آنها در استان صدور پلاک خودرو ویژه این مناطق بود که این کار برای منطقه آزاد سرخس انجام شد و برای دوغارون نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه توسعه دهنده (developer) با دلال فرق می کند، افزود: عده ای به هر دلیلی به اسم سرمایه گذاری وارد فضاهایی مانند مناطق آزاد می شوند اما فقط کار کردن را برای بقیه سخت می کنند، لذا باید در انتخاب افراد متقاضی دقت بیشتری صورت گیرد، فراخوان برای سرمایه گذاری در مناطق آزاد ارائه و شایسته ترین و بهترین افراد انتخاب شوند. نباید چیزی با عنوان فامیل و فامیل بازی باشد، باید مستعدترین افراد برای سرمایه گذاری در این مناطق با وسواس انتخاب شوند.

استاندار خراسان رضوی همچنین با ابراز امیدواری نسبت به عبور از شرایط سخت اقتصادی از احصای پروژه‌های نیمه‌تمام و برنامه‌ریزی برای تعیین تکلیف فوری آن‌ها در استان خبر داد.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.