جامع‌ترین ایستگاه سنجش آلودگی هوای قم افتتاح شد

خبرگزاری مهر یکشنبه 17 خرداد 1405 - 16:14
قم - همزمان با هفته ملی محیط زیست جامع‌ترین ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر قم با حضور جمعی از مسئولان این استان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته ملی محیط زیست جامع‌ترین ایستگاه سنجش آلودگی هوای شهر قم با حضور جمعی از مسئولان این استان به بهره‌برداری رسید و این ایستگاه با قابلیت اندازه‌گیری گازهای آلاینده، ذرات معلق PM2.5 و PM10 و همچنین غبار ریزشی، با اعتبار۱۷۰ میلیارد ریال به صورت رسمی افتتاح شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در این مراسم با اشاره به توسعه زیرساخت‌های پایش آلودگی هوا در استان، اظهار داشت: با افتتاح این ایستگاه، تعداد ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر قم به ۱۱ مورد رسیده‌است که نسبت به مساحت استان، از جمله کامل‌ترین سامانه‌ها در کشور محسوب می‌شود.

سیده مریم محمدی افزود: تا پایان سال، ۲ ایستگاه سنجش دیگر نیز در شهرستان‌های کهک و جعفرآباد به بهره‌برداری خواهد رسید که به تکمیل سامانه پایش آلودگی هوای استان کمک خواهد کرد.

این مراسم با حضور فرماندار قم، مدیرکل آموزش سازمان حفاظت محیط زیست، مدیران کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی استان ، اعضای ستاد راهبردی محیط زیست حوزه‌های علمیه و جمعی از کارشناسان دستگاه‌های اجرایی ذیربط برگزار شد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.