به گزارش خبرنگار ایرنا، علی حسنلو امروز در ششمین نشست «یکشنبههای پاسخگویی» مدیران سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به شرایط حاکم بر صنعت گردشگری و تأثیر آن بر اقتصاد جزیره، بر لزوم اجرای اقدامات حمایتی در دوره کنونی تأکید کرد.
وی افزود: تسهیل امور سرمایهگذاران و پیگیری مستقیم مسائل آنها در سطح سازمان منطقه آزاد کیش، در اولویت برنامههای معاونت گردشگری قرار دارد.
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: در همین راستا، این معاونت پیگیری موضوعات بینبخشی مرتبط با فعالان گردشگری را بر عهده گرفته تا روند رسیدگی به پروندهها تسریع شود.
وی همچنین اعلام کرد: اقداماتی در زمینه کاهش یا بخشودگی برخی جرایم و ارائه مشوقهای حمایتی برای سرمایهگذاران و فعالان بخش گردشگری کیش انجام شده است که این رویکرد ادامه خواهد داشت.
حسنلو با بیان این که تمرکز سازمان منطقه آزاد کیش بر بازگشت پایداری اقتصادی به این جزیره است، گفت: تمامی سطوح مدیریتی و کارشناسی سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر ارائه راهکارهای عملی برای حمایت از کسبوکارها و بازگشت اقتصاد جزیره به مسیر پایداری فعالیت میکنند.
وی همچنین با اشاره به این که بخشی از محدودیتها ناشی از شرایط کلان کشور است، بیان کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با بهرهگیری از تمامی ظرفیتهای قانونی و اجرایی خود، فراهم کردن شرایط بهینه عبور از این دوره و ایجاد زمینه رونق مجدد در جزیره را دنبال میکند.
آمادگی کامل فرودگاه کیش برای برقراری پروازها
معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به پرسشهای مطرحشده درباره وضعیت پروازهای فرودگاه کیش اظهار کرد: فرودگاه کیش از نظر فنی و عملیاتی در آمادگی کامل قرار دارد و هیچگونه محدودیتی برای میزبانی پروازها وجود ندارد.
وی افزود: آنچه در حال حاضر مانع ازسرگیری برخی پروازها، بهویژه در مسیرهای جنوبی شده، موضوع صدور مجوز از سوی مراجع ذیصلاح است که ماهیتی فنی و ملی دارد.
حسنلو ابراز امیدواری کرد که با بهبود شرایط و صدور مجوزهای لازم، زمینه برقراری پروازهای ایمن و پایدار فرودگاه کیش فراهم شود و با ازسرگیری ورود گردشگران، بخشی از مشکلات فعالان اقتصادی نیز بهصورت زنجیرهای برطرف شود.
وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد کیش با تمرکز بر حمایت از فعالان حوزه گردشگری، بازگشت رونق به اقتصاد جزیره از طریق رفع محدودیتهای موجود و اجرای اقدامات حمایتی را با جدیت دنبال میکند.
به گزارش ایرنا، ششمین نشست «یکشنبههای پاسخگویی» با حضور علی حسنلو معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد و وی به مدت یک ساعت بهصورت مستقیم پاسخگوی مطالبات، پیشنهادات و تماسهای کیشوندان و فعالان حوزه گردشگری بود.
حسنلو در این نشست، با قدردانی از ابتکار برگزاری «یکشنبههای پاسخگویی» بهمنظور تقویت ارتباط مستقیم با شهروندان، این سازوکار را فرصتی مؤثر برای طرح بیواسطه دغدغهها و ایدههای فعالان گردشگری و طرح آن در فرآیند تصمیمسازی سازمان دانست.
در این ارتباط مستقیم تلفنی، مطالبات فعالان بخشهای مختلف گردشگری بهصورت مستقیم ثبت و جهت رسیدگی در دستور کار معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش قرار گرفت.













