امید شاهی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا افزود: این عمل تخصصی توسط دکتر «علیرضا ماممحمدی»، متخصص جراحی عمومی، با موفقیت انجام شده و از این پس بیماران دیالیزی مهاباد میتوانند خدمات مورد نیاز خود را در داخل شهرستان دریافت کنند.
وی افزود: پیش از این بیماران مبتلا به نارسایی مزمن کلیه برای انجام فیستولگذاری و تعبیه کاتتر پریمکت ناچار به مراجعه به مراکز درمانی خارج از شهرستان بودند که این موضوع علاوه بر تحمیل هزینههای اضافی، مشکلات متعددی را برای آنان و خانوادههایشان ایجاد میکرد.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهاباد با بیان اینکه ایجاد فیستول و تعبیه کاتتر پریمکت از اقدامات ضروری برای بیماران تحت همودیالیز است، گفت: با فراهم شدن تجهیزات مورد نیاز و بهرهگیری از توان علمی و تخصصی پزشکان شهرستان، این خدمات اکنون به صورت استاندارد در مهاباد ارایه میشود.
شاهی بیان کرد: توسعه خدمات تخصصی و فوقتخصصی با هدف کاهش مراجعات بیماران به سایر شهرها، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و افزایش رضایتمندی شهروندان از اولویتهای اصلی حوزه سلامت شهرستان است.
وی با قدردانی از تلاشهای کادر درمانی دخیل در انجام این عمل، افزود: انجام موفقیتآمیز این عمل تخصصی نشاندهنده توانمندی و ظرفیت بالای مجموعه درمانی مهاباد در ارائه خدمات نوین پزشکی است.
وی ابراز امیدواری کرد با توسعه زیرساختهای درمانی و تجهیز مراکز درمانی، خدمات تخصصی بیشتری در شهرستان راهاندازی شود تا بیماران بدون نیاز به مراجعه به سایر شهرها از خدمات مورد نیاز خود بهرهمند شوند.
به گزارش ایرنا، مهاباد با ۷۲ هزار نفر جمعیت روستایی، ۱۷۵ هزار نفر جمعیت شهری و بیش از ۲ هزار عشایر در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.












