استاندار: صنایع بزرگ گیلان به سمت تامین مستقل برق حرکت می‌کنند

ایرنا چهارشنبه 20 خرداد 1405 - 11:07
رشت- ایرنا- استاندار گیلان با بیان اینکه صنایع بزرگ استان به سمت تامین مستقل برق حرکت می‌کنند، اظهار کرد: پنج کارخانه فولاد و ۲ کارخانه سیمان استان که در مجموع حدود ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در نیروگاه‌های تجدیدپذیر، نیاز انرژی خود را تامین کنند.

هادی حق‌شناس روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین خورشیدی، بادی و استفاده از ظرفیت کم‌نظیر باد در منجیل ضمن کاهش فشار بر شبکه برق، زمینه پایداری تولید و رفع بخشی از ناترازی انرژی استان فراهم خواهد شد.

عالی‌ترین مقام اجرایی گیلان با اشاره به ظرفیت‌های خدادادی استان در بخش‌های مختلف و با بیان اینکه توربین‌های بادی در منجیل هفت دهم مگاوات برق تولید می‌کنند اضافه کرد: تجهیزات جدید می‌توانند سه تا چهار مگاوات برق تولید کنند که اقداماتی در این ارتباط در دست انجام است.

وی با اشاره به نشست صبح امروز (چهارشنبه) در استانداری گیلان در ارتباط با موضوع انرژی‌های تجدیدپذیر اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در چین دفتر همکاری فنی دارد؛ تعدادی از اعضای این دفتر به گیلان دعوت شدند و نشست امروز نیز با حضور آنان به منظور هماهنگی‌های لازم در تولید برق انجام شد.

بر اساس آخرین آمار، شرکت توزیع برق گیلان بیش از یک میلیون و ۶۶۰ هزار مشترک دارد که از این تعداد بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار مورد آنان مصرف کننده بخش خانگی هستند.

منبع خبر "ایرنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.