کامران لشگری روز چهارشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با پیگیریهای مستمر اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین و با همراهی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان و همچنین شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی قزوین از معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، سهمیه سوخت بخش صنایع و معادن استان در فصل بهار افزایش یافت.
وی افزود: بر اساس سهمیه اولیه، هفت میلیون و ۳۴۰ هزار لیتر سوخت برای حوزه صنایع استان در نظر گرفته شده بود که با رایزنیها و اقدامات انجامشده، یک میلیون لیتر سوخت دیگر به این میزان افزوده شد.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ادامه داد: این افزایش سهمیه به منظور تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات صنعتی و دیزلژنراتورها اختصاص یافته و در نهایت مجموع سهمیه سوخت بخش صنایع و معادن استان در فصل بهار به هشت میلیون و ۳۴۰ هزار لیتر رسید.
لشگری تصریح کرد: این میزان سوخت برای حدود ۵۰۰ واحد صنعتی و معدنی استان اختصاص یافته و نقش مهمی در استمرار فعالیت واحدهای تولیدی و جلوگیری از بروز مشکلات ناشی از کمبود سوخت خواهد داشت.
وی همچنین از افزایش سهمیه سوخت ماشینآلات معدنی خبر داد و گفت: از مجموع یک میلیون و ۷۷۰ هزار لیتر سوخت تخصیصی به این بخش، با پیگیریهای صورت گرفته ۳۰۰ هزار لیتر دیگر به سهمیه معادن استان اضافه شد تا نیاز ماشین آلات فعال در معادن بهتر تامین شود.
مدیرکل صمت قزوین در ادامه به حمایت از اصناف استان قزوین نیز اشاره کرد و افزود: سهمیه سوخت اختصاص یافته به اصناف استان که پیشتر ۱۵۰ هزار لیتر بود، با پیگیریهای انجامشده به ۲۰۰ هزار لیتر افزایش یافت.
لشگری خاطرنشان کرد: تامین پایدار سوخت مورد نیاز واحدهای صنعتی، معدنی و صنفی یکی از الزامات حفظ تولید و اشتغال است و این اقدام در راستای حمایت از فعالان اقتصادی، پایداری چرخه تولید و رفع بخشی از دغدغههای بخش خصوصی انجام شده است.
وی تاکید کرد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنان پیگیری مطالبات تولیدکنندگان و رفع موانع پیش روی بخش صنعت و معدن را در دستور کار خود قرار داده و از تمامی ظرفیتهای ملی برای حمایت از تولید بهره خواهد گرفت.












