دریادار حبیبالله سیاری، معاون هماهنگکننده ارتش، در برنامه تلویزیونی «من ایرانم» طی سخنانی درخصوص شهدای ناو دنا که توسط آمریکا به شهادت رسیدند گفت: ناو ما در یک رزمایش صلح و دوستی رفته بودند و آموزشی بود و سلاح جنگی نداشت.
وی افزود: این شهدا مظلومانه شهید شدند، اگر مرد میدان بودند چرا کسی را غریبانه گیر آوردند؟ ما انتقام این شهدا را خواهیم گرفت. سازمانهای بینالمللی و حقوق بشری چرا درباره این موضوعات حرفی نمیزنند؟ ما ۱۰۴ شهید دادیم و ۲۰ پیکر شهدای ما در دریا مانده و برنگشته است.
معاون هماهنگکننده ارتش اظهار داشت: هیچ اصول انسانیتی در این کار نیست؛ این شهدا مظلومانه به شهادت رسیدند و باید به خواستههای خانوادههای شهدا رسیدگی شود و موضوع باید دنبال شود.
امیر سیاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: پای لانچر بودن معنایش این است که درزمنده میداند که مورد اصابت قرار میگیرد ولی برای ملت خود میایستد؛ این مردانگی است.
امیر سیاری ادامه داد: غرب تنگهی هرمز، خود تنگه و خلیج فارس تحت کنترل محکم نیروی دریایی سپاه بوده و شرق تنگهی هرمز و شمال اقیانوس هند تحت کنترل محکم نیروی دریایی ارتش است. هیچ شناوری بدون اجازهی ما نمیتواند وارد شود.