توقیف 418 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان گلستان

خبرگزاری تسنیم دوشنبه 25 خرداد 1405 - 15:08
دادستان مرکز استان گلستان از توقیف و از بین بردن 418 دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مهدی رزاقی نژاد اظهار داشت: استخراج غیرمجاز رمزارز از جمله چالش‌های نوظهور آسیب‌زننده به اقتصاد ملی و صنعت برق کشور به شمار می‌رود و مقابله با آن با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: تاکنون 52 پرونده در زمینه استخراج غیرمجاز تشکیل و منجر به کشف و توقیف 418 دستگاه ماینر غیرمجاز شده است.

دادستان مرکز استان گلستان تاکید کرد: با تمامی افرادی که به هر نحو در این فعالیت‌ها نقش داشته باشند، اعم از بهره‌برداران، فراهم‌کنندگان بستر فعالیت، عوامل تبلیغی و سایر اشخاص دخیل در استخراج غیرمجاز رمزارز، برخورد قانونی و قاطع صورت خواهد گرفت.

رزاقی نژاد افزود: برخورد با فعالیت‌های غیرمجاز در حوزه استخراج رمزارز با هدف صیانت از امنیت اقتصادی کشور و حفظ پایداری شبکه برق ادامه خواهد داشت.

بر اساس اعلام کارشناسان حوزه انرژی، هر دستگاه ماینر به‌طور متوسط معادل برق 10 خانوار را مصرف می‌کند و مصرف بالای این تجهیزات علاوه بر تحمیل خسارت به شبکه برق، سبب افت ولتاژ، ایجاد نوسانات و هارمونیک در شبکه، آسیب به تجهیزات برقی مشترکان، افزایش احتمال سوختن فیوزها، قطع کلید‌های حفاظتی و بروز خاموشی‌های ناخواسته می‌شود.

انتهای پیام/ 

 

منبع خبر "خبرگزاری تسنیم" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.