دنیایاقتصاد: بااعلام مـــعــاونت حــــقوقی ریاستجمهوری امکان پلاک ملی خودروهای لوکس مناطق آزاد و تردد آنها در سراسر کشور فراهم شد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، براساس مکاتبه رئیس امور هماهنگی و رفع اختلافات حقوقی دستگاههای اجرایی معاونت حقوقی رئیسجمهور با سرپرست دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی، امکان واردات خودروهای دارای حجم موتور بالاتر از 2500 سیسی که پیش از ابلاغ آییننامه اجرایی قانون ساماندهی صنعت خودرو وارد مناطق آزاد شدهاند، مورد تایید قرار گرفت.
این نظر حقوقی مسیر انجام تشریفات قانونی برای دریافت پلاک ملی خودروهای لوکس موجود در مناطق آزاد را هموار کرده و به این ترتیب مالکان این خودروها میتوانند پس از طی مراحل قانونی، امکان تردد آنها را در سراسر کشور فراهم کنند. بر این اساس، خودروهای با حجم موتور بیش از ۲۵۰۰ سیسی که پیشتر تنها امکان تردد در محدوده مناطق آزاد را داشتند، با اجرای رویههای جدید و اخذ مجوزهای لازم میتوانند وارد چرخه تردد در سرزمین اصلی شوند. این تصمیم میتواند به یکی از مهمترین تغییرات در مقررات مربوط به خودروهای مناطق آزاد طی سالهای اخیر تبدیل شود و تکلیف بخشی از خودروهای لوکس متوقف مانده در این مناطق را مشخص کند.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.