اروپائیان بی عرضه و بی ربط به دنبال سهم خواهی از توافق

نامه نیوز سه شنبه 26 خرداد 1405 - 23:48
ببینید پاسخ تند سفارت ایران به بیانیه ۴ کشور اروپایی؛ بازیگران بی‌ربط به تقلا افتاده‌اند/ رفع تحریم‌ها امتیازی برای ایران نیست
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

ایران در واکنش به بیانیه چهار کشور اروپایی درباره یادداشت تفاهم پایان جنگ ایران و آمریکا گفت: بازیگران بی‌ربط برای یافتن نقشی برای خود به تقلا افتاده‌اند.

سفارت ایران در وین در واکنش به بیانیه چهار کشور اروپایی درباره یادداشت تفاهم پایان جنگ ایران و آمریکا اظهار کرد: بازیگران بی‌ربط برای یافتن نقشی برای خود به تقلا افتاده‌اند.

سفارت ایران در جوابیه خود با بیان اینکه بیانیه مشترک برخی از کشورهای اروپایی قابل توجه است اما نه به دلیل محتوای آن، بلکه به دلیل گستاخی که در آن دیده می شود پاسخ داد: 

۱. تحریم‌های اروپا علیه ایران از همان آغاز نامشروع و غیرقانونی بود. بنابراین، لغو این تحریم‌ها امتیازی برای ایران نیست، بلکه بازگشت آنها به اصول اخلاقی است و لطفی است که آنها فقط به خودشان می‌کنند.

۲. در مورد امنیت تنگه هرمز، تنها ایران است که تعیین می‌کند چه زمانی آن را بازگشایی کند و آیا به مشاوره یا کمک خارجی نیاز دارد یا خیر. تا آن زمان، هر گونه اقدام خارجی در تنگه یا در ارتباط با آن، به هر بهانه‌ای، به عنوان یک اقدام تهاجمی علیه تمامیت ارضی و حاکمیت ملی جمهوری اسلامی ایران تلقی خواهد شد.

ایسنا

منبع خبر "نامه نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.