عراقچی هم به سوئیس می‌ رود

رکنا شنبه 30 خرداد 1405 - 15:42
رکنا سیاسی: عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، طبق گزارش یک منبع آگاه، قصد دارد شنبه آینده به سوئیس سفر کند.

به گزارش رکنا به نقل از تابناک، یک مقام آمریکایی به آکسیوس گفته است استیو ویتکاف، فرستادهٔ کاخ سفید،در سوئیس است، جایی که انتظار می‌رود اولین دور مذاکرات با ایران دربارهٔ یک توافق هسته‌ای احتمالی برگزار شود.

این مقام آمریکایی گفت که جرد کوشنر، فرستادهٔ ترامپ، هم‌اکنون در سوئیس به سر می‌برد.

قرار بود مذاکرات روز جمعه آغاز شود، اما به دلیل درگیری بین اسرائیل و حزب‌الله در لبنان به تعویق افتاد. هنوز مشخص نیست که زمان جدیدی برای مذاکرات تعیین شده است یا خیر.

به نوشته آکسیوس، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، طبق گزارش یک منبع آگاه، قصد دارد  شنبه آینده به سوئیس سفر کند. این منبع گفت که این برنامه هنوز ممکن است تغییر کند.

طبق گفته یک منبع از یکی از کشور‌های میانجی، عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران، روز جمعه به چند تن از همتایان خود گفته است که آتش‌بس در لبنان یک مسئلهٔ حیاتی برای ایران و عامل «تعیین‌کننده» برای مذاکرات آمریکا و ایران است.

یک منبع دوم از یکی از کشور‌های میانجی گفت که ایرانی‌ها تأکید کرده‌اند که پیش از سفر به سوئیس، می‌خواهند شاهد برقراری آتش‌بس باشند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست‌وزیر قطر، که یکی از میانجی‌گران کلیدی بین آمریکا و ایران است، روز جمعه زودتر وارد سوئیس شد.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.