پزشکیان از نقش دیپلماتیک پاکستان در توافق پایان جنگ تقدیر کرد

پارسینه شنبه 30 خرداد 1405 - 22:03
قدردانی پزشکیان از نقش سازنده اسلام آباد در روند دیپلماتیک منجر به توافق پایان جنگ تقدیر کرد.

به گزارش پارسینه به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس جمهور با اشاره به اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و تعمیق روابط با پاکستان در تمامی حوزه‌های مورد علاقه طرفین، بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده موجود در مناسبات دو کشور تأکید کرد. 

در همین راستا مقرر شد هیأتی عالی‌رتبه به سرپرستی وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران و با حضور وزرای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی، به پاکستان سفر کرده و زمینه‌های توسعه همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و سایر حوزه‌های مشترک را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند.

وزیر کشور پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رئیس‌جمهور و استقبال از حصول توافق آتش‌بس و پایان جنگ ، از تلاش‌ها و تدابیر دیپلماتیک پزشکیان و قالیباف، وزیر امور خارجه و وزیر کشور در مدیریت مؤثر روندهای سیاسی و دیپلماتیک قدردانی کرد.

وی همچنین از رهنمودها و هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی سید مجتبی خامنه‌ای و نقش راهبردی و هوشمندانه معظم‌له در حمایت از روندهای دیپلماتیک و کمک به پایان یافتن بحران و برقراری آتش‌بس تقدیر و با تأکید بر اهمیت راهبردی روابط تهران و اسلام‌آباد، اظهار داشت که دولت پاکستان مصمم است سطح همکاری‌های دوجانبه را در تمامی عرصه‌ها، به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری، به شکل قابل توجهی افزایش دهد. 

سید محسن نقوی همچنین اعلام کرد سفیر جدید پاکستان در تهران با مأموریت ویژه توسعه مناسبات اقتصادی، تجاری و راهبردی میان دو کشور فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

 

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.