تجاوز نظامی آمریکا به ایران؛ انبارهای تسلیحاتی و سایت‌های راداری هدف حمله قرارگرفت

پارسینه شنبه 06 تیر 1405 - 07:45
فرماندهی مرکزی ایالات متحده مدعی شد در واکنش قاطع به حمله‌ای که ایران روز گذشته علیه یک کشتی تجاری در تنگه هرمز انجام داد، حملاتی را علیه اهدافی در ایران اجرا کرده است.

به گزارش پارسینه به نقل از اطلاعات آنلاین، در بیانیه فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا - سنتکام آمده است: نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در ۲۶ ژوئن، در واکنش قاطع به حمله‌ای که ایران روز گذشته علیه یک کشتی تجاری در حال عبور از تنگه هرمز انجام داد، حملاتی را علیه اهدافی در ایران اجرا کردند.

هواپیماهای ارتش آمریکا انبارهای موشک و پهپادهای ایرانی، همچنین سایت‌های راداری ساحلی را هدف قرار دادند. این حملات پس از آن انجام شد که ایران در ۲۵ ژوئن با استفاده از یک پهپاد انتحاری به کشتی باری M/V Ever Lovely حمله کرد. این کشتی با پرچم سنگاپور، هنگام خروج از تنگه هرمز در امتداد سواحل عمان در حال حرکت بود.

اقدام تجاوزکارانه و توجیه‌ناپذیر نیروهای ایرانی علیه کشتی‌های تجاری، نقض آشکار توافق آتش‌بس بود. افزون بر این، رفتار خطرناک ایران آزادی کشتیرانی را تضعیف کرده است؛ آن هم در شرایطی که بخش رو به افزایشی از تجارت جهانی از این مسیر حیاتی بین‌المللی عبور می‌کند.

نیروهای سنتکام همچنان هماهنگی لازم برای عبور ایمن و ارائه پشتیبانی به کشتی‌های تجاری عبوری از تنگه هرمز را ادامه می‌دهند. ارتش آمریکا همچنان در منطقه حضور دارد و در حالت آماده‌باش باقی خواهد ماند تا اطمینان حاصل شود تمامی مفاد توافق با ایران رعایت، اجرا و به طور کامل حفظ می‌شود.

منبع خبر "پارسینه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.