جزئیات مذاکرات ایران و آمریکا؛ افزایش تنش، اتهام نقض آتش بس توسط ترامپ و حمله به جزیره سیریک

فرارو شنبه 06 تیر 1405 - 07:56
پس از آنکه ترامپ ادعا کرد آتش بس توسط ایران نقض شده است؛ سنتکام از حمله به سایت موشکی، پهپادی و رادار ساحلی ایران در جزیره سیریک خبر داد. افزایش تنش‌ها در میانه مذاکرات، هاله‌ای از ابهام در مورد تفاهم نامه و بازار انرژی جهان ایجاد کرده است.

تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ برنخواهد گشت: عمان به متحدان اروپایی خود گفته است کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، ممکن است مجبور شوند برای خدماتی مانند کمک ناوبری و کنترل آلودگی، هزینه‌هایی بپردازند.عمان گفته است که هیچ راهی برای بازگشت به وضعیت قبل از جنگ در تنگه هرمز وجود ندارد.

ادعای ترامپ درباره نقض آتش بس ازسوی ایران: ترامپ ادعا کرد ایران دست‌کم ۴ پهپاد تهاجمی را به سوی کشتی‌هایی که از تنگه هرمز عبور می‌کنند، پرتاب کرد.یکی از پهپادها مستقیماً به سطح یک کشتی باری بزرگ اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.

 

حمله به سایت‌ موشکی، پهپادی و رادار ساحلی ایران: سنتکام در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد:‌«نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در تاریخ ۲۶ ژوئن، به عنوان پاسخی قدرتمند به حمله دیروز به یک کشتی تجاری که در حال عبور از تنگه هرمز بود، حملاتی را علیه ایران انجام دادند.»

واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مواضع مندرج در بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس -مورخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶- را مداخله‌جویانه، غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز دانسته و نسبت به ادامه رفتارهای ستیزه‌جویانه و مداخله‌جویانه در منطقه هشدار می‌دهد.

 

 

 

 

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.