تنگه هرمز به وضعیت قبل از جنگ برنخواهد گشت: عمان به متحدان اروپایی خود گفته است کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند، ممکن است مجبور شوند برای خدماتی مانند کمک ناوبری و کنترل آلودگی، هزینههایی بپردازند.عمان گفته است که هیچ راهی برای بازگشت به وضعیت قبل از جنگ در تنگه هرمز وجود ندارد.
ادعای ترامپ درباره نقض آتش بس ازسوی ایران: ترامپ ادعا کرد ایران دستکم ۴ پهپاد تهاجمی را به سوی کشتیهایی که از تنگه هرمز عبور میکنند، پرتاب کرد.یکی از پهپادها مستقیماً به سطح یک کشتی باری بزرگ اصابت کرد و به آن خسارت وارد شد.
حمله به سایت موشکی، پهپادی و رادار ساحلی ایران: سنتکام در بیانیهای رسمی اعلام کرد:«نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در تاریخ ۲۶ ژوئن، به عنوان پاسخی قدرتمند به حمله دیروز به یک کشتی تجاری که در حال عبور از تنگه هرمز بود، حملاتی را علیه ایران انجام دادند.»
واکنش وزارت خارجه به بیانیه مشترک روبیو و شورای همکاری خلیج فارس: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مواضع مندرج در بیانیه مشترک وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس -مورخ ۲۵ ژوئن ۲۰۲۶- را مداخلهجویانه، غیرمسئولانه و تحریکآمیز دانسته و نسبت به ادامه رفتارهای ستیزهجویانه و مداخلهجویانه در منطقه هشدار میدهد.