رایزنی مصر و عمان در خصوص تنگه هرمز

خبرآنلاین شنبه 06 تیر 1405 - 13:31
وزرای خارجه عمان و مصر درخصوص تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت وگو کردند.

به گزارش خبرآنلاین، بدر البوسعیدی، وزیر خارجه عمان و بدر عبدالعاطی، همتای مصری وی در تماسی تلفنی درباره روابط دوجانبه، تحولات منطقه و امنیت دریانوردی در تنگه هرمز گفت وگو کردند.

به نوشته ایرنا دو طرف درباره تحولات منطقه ای، تلاش های دیپلماتیک برای پایان تنش و تثبیت آتش بس و فراهم کردن فضای مناسب برای از سرگیری گفت وگوها و ایجاد افق های گسترده تر برای تفاهمات سیاسی تبادل نظر کردند.

این خبر در حالی منتشر می شود که کاظم غریب‌آبادی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۵ تیر با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس در واکنش به برخی تلاش‌ها برای ایجاد مسیرهای موازی تردد کشتی‌ها از تنگه هرمز خارج از چارچوب اداره مشترک ایران و عمان تاکید کرد: «عبور ایمن در تنگه هرمز با ترتیبات مبهم، مسیرهای موازی یا تصمیم‌سازی خارج از ملاحظات ایران، به عنوان دولت‌ ساحلی، تضمین نمی‌شود.»

وی تصریح کرد: «هر چارچوب معتبر باید بر هماهنگی با ایران و مفاد بند پنج یادداشت تفاهم اسلام آباد استوار باشد. در غیر این‌صورت، نتیجه، تعلیق مسیر تعیین شده موازی می شود.»

۴۲/۴۲

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.