به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،وی افزود: استمرار این روند و افزایش بار شبکه میتواند شرایط تأمین برق را با چالش مواجه کند و در صورت عبور مصرف از سهمیههای تعیینشده، اجرای برنامههای مدیریت بار و محدودیت مصرف در برخی بخشها اجتنابناپذیر خواهد بود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با بیان اینکه تاکنون تلاش شده است برق مشترکان خانگی بدون اعمال خاموشی تأمین شود، گفت: مدیریت مصرف در بخشهای مختلف بهویژه صنایع و مشترکان پرمصرف با برنامهریزی و اطلاعرسانی قبلی در حال انجام است و همکاری مردم میتواند نقش تعیینکنندهای در جلوگیری از اعمال محدودیت برای بخش خانگی داشته باشد.
پاکطینت در ادامه با اشاره به نظام سهمیهبندی مصرف برق در کشور تصریح کرد: میزان انرژی تخصیصیافته به هر استان بر اساس شرایط شبکه سراسری، سطح تولید نیروگاهها و نیاز مصرفکنندگان بهصورت روزانه تعیین میشود. از اینرو رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان برای حفظ پایداری شبکه برق ضروری است.
وی خاطرنشان کرد: در صورت افزایش همزمان مصرف در استانهای مختلف کشور و محدود شدن ظرفیتهای مازاد شبکه، ناچار به استفاده از ابزارهای مدیریت بار خواهیم بود. به همین دلیل از تمامی مشترکان درخواست میشود در ساعات اوج مصرف همکاری بیشتری داشته باشند.
رئیس هیئتمدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از شهروندان خواست با تنظیم دمای وسایل سرمایشی روی ۲۵ درجه سانتیگراد، استفاده از دور کند کولرهای آبی و پرهیز از بهکارگیری وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج بار بهویژه از ساعت ۱۲ تا ۱۷ و ۱۹ تا ۲۳ ، در حفظ پایداری شبکه برق استان مشارکت کنند تا تابستان امسال بدون خاموشی و با کمترین محدودیت سپری شود.
وی تأکید کرد: با توجه به اختصاص سهمیه مدیریت مصرف برق به استانها، در صورت عدم رعایت الگوی مصرف و عبور از سقف تعیینشده، مشترکان پرمصرف از طریق سامانههای هوشمند پایش و مشمول برنامههای مدیریت بار خواهند شد.












