رویکرد اقتصادی مرکزی معطوف به تقویت تولید و ارتقای بهره‌وری است

خبرگزاری مهر شنبه 06 تیر 1405 - 14:57
اراک- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی‌ گفت: سیاست‌های اجرایی در مدیریت اقتصادی بر پایه حمایت از تولید، ارتقای بهره‌وری و تقویت بنیان‌های اقتصادی این استان استوار است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر آقاعلیخانی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هفتمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی اظهار کرد: در ابتدای بررسی پروژه‌های مازاد شرکت شهرک‌های صنعتی، با مجموعه‌ای از مقررات و محدودیت‌های اداری مواجه بودیم، با این حال جلوگیری از زیان دولت به‌عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گرفت.

وی افزود: موضوع از منظر کارشناسی مورد بررسی قرار گرفت و مکاتبات اولیه نیز از سوی برخی دستگاه‌های نظارتی و امنیتی دریافت شد که بر لزوم دقت و ورود مسئولانه در تصمیم‌گیری تأکید داشته است.

آقاعلیخانی تصریح کرد: با وجود اختلاف‌نظرهای اولیه، بیش از یک جلسه کارشناسی تخصصی برگزار و مقرر شد تصمیم گیری انجام شده، در جهت حمایت از تولید و تقویت آن باشد.

وی ادامه داد: در فرآیند بررسی، تعدیل‌ها و محاسباتی نیز بر مبنای قیمت‌های واقعی و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی انجام شد و تلاش شد تصمیمات به گونه‌ای اتخاذ شود که منافع تولیدکنندگان نیز مدنظر قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی‌ تاکید کرد: انتظار می‌رفت این رویکرد با استقبال مواجه شود، هرچند در برخی موارد نارضایتی‌هایی نیز مطرح شده که امری طبیعی بوده و در فرآیند اصلاحات قابل بررسی و مدیریت است.

وی افزود: این تصمیم در مقایسه با سایر گزینه‌ها، کم‌هزینه‌ترین و مؤثرترین مسیر برای حمایت از تولید بوده و همراهی دستگاه‌های اجرایی می‌تواند زمینه‌ساز تعیین تکلیف نهایی این پرونده و دستیابی به نتیجه مطلوب شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.