مرفاوی: تیم ملی شخصیت نَبازش را نشان داد/ در صورت صعود می‌توانیم سوئیس را اذیت کنیم

خبرگزاری میزان یکشنبه 07 تیر 1405 - 01:01
پیشکسوت تیم ملی فوتبال ایران گفت: اینکه یک تیم در دور اول جام جهانی به میدان برود و نبازد، خودش یک امتیاز و پوئن خیلی خوب است. تیم ملی نمی‌خواهد ببازد و دوست ندارد شکست بخورد.
خبرگزاری میزان -

صمد مرفاوی در گفت‌و‌گو با میزان درباره دیدار ایران و مصر در جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: بچه‌های ما واقعاً عملکرد قابل تحسینی داشتند. اینکه یک تیم در دور اول جام جهانی به میدان برود و نبازد، خودش یک امتیاز و پوئن خیلی خوب است. این تیم نمی‌خواهد ببازد، دوست ندارد شکست بخورد و این مسئله خیلی مهم است. ما باید شخصیت فوتبال ایران را به جهان نشان بدهیم؛ اینکه بازیکن ایرانی دوست ندارد بازنده باشد.

او در پاسخ به این سؤال که نقطه قوت و ضعف تیم ملی در این مسابقه چه بود، گفت: نقطه قوت داشتیم و نقطه ضعف هم داشتیم، اما من دوست ندارم درباره ضعف‌ها صحبت کنم. واقعاً زحمتی که بچه‌ها کشیدند، جسارتی که در زمین داشتند و عملکردشان با توجه به شرایطی که پشت سر گذاشتیم، قابل احترام است. ما شرایط ساده‌ای نداشتیم. بازی تدارکاتی مناسب برای تیم فراهم نشد و اگر ۲ بازی آماده‌سازی در سطح بازی با بلژیک داشتیم، قطعاً وضعیت‌مان در جام جهانی خیلی بهتر می‌شد و شاید با خیال راحت‌تری صعود می‌کردیم.

جسارت داریم و در توپ‌های هوایی و ایستگاهی خطرناکیم

پیشکسوت فوتبال ایران درباره مهم‌ترین ویژگی فنی تیم ملی توضیح داد: نقطه قوت ما جسارت در بازی بود. هر زمان که رو به جلو بازی کردیم و توپ را از دفاع به حمله منتقل کردیم، خطرناک شدیم؛ هم مقابل بلژیک، هم مقابل مصر و هم در بازی‌های دیگر. انتقال سریع از دفاع به حمله یکی از شاخصه‌های مثبت تیم ما بود. در بازی هوایی هم خطرناک بودیم و روی ضربات ایستگاهی موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم.

مرفاوی ادامه داد: ما مقابل بلژیک هم چند ضربه ایستگاهی خطرناک داشتیم. چیزی که برای من مهم است، میل به حمله و میل به گل زدن در تیم بود. اینکه تیم فقط دنبال دفاع کردن نباشد و وقتی صاحب توپ می‌شود، بتواند سریع به جلو منتقل شود، نکته ارزشمندی است. اگر این مسئله در بازی‌های تدارکاتی با تیم‌های قوی‌تر بیشتر تمرین می‌شد، امروز شرایط ما بهتر از این هم بود.

مرفاوی: تیم ملی ایران شخصیت نَبازش را نشان داد/ در صورت صعود می‌توانیم مقابل سوئیس را اذیت کنیم/ باید از طارمی حمایت کنیم

سوئیس شبیه بلژیک است، البته جوان‌تر و سریع‌تر

بازیکن پیشین تیم ملی ایران درباره احتمال صعود و برخورد احتمالی با سوئیس در مرحله بعد بیان کرد: اولاً اگر صعود کنیم، اتفاق خیلی خوبی است؛ اما اگر صعود هم نکنیم، باز هم تیم ملی کار بزرگی انجام داده است. این تیم شایسته احترام و تحسین است. اگر صعود کنیم و به سوئیس بخوریم، باید بدانیم سوئیس تیمی شبیه بلژیک است؛ البته با بازیکنانی جوان‌تر و سرعت بازی بالاتر.

مرفاوی افزود: ما با توجه به تجربه بازی‌هایی که انجام دادیم، آب‌دیده‌تر شده‌ایم. بچه‌ها حالا بهتر می‌توانند شرایط مسابقه‌های سخت را مدیریت کنند. مقابل بلژیک و مصر، مخصوصاً در بخش دفاعی، عملکرد خوبی داشتیم. فضا‌های طولی و عرضی را بستیم و بعد از آن انتقال سریع به جلو داشتیم. اگر مقابل سوئیس هم همین نظم دفاعی و همین انتقال سریع را داشته باشیم، می‌توانیم نمایش خوبی ارائه بدهیم و آنها را اذیت کنیم.

وی تأکید کرد: حتی اگر خدای نکرده مقابل سوئیس نتیجه را واگذار کنیم، چیزی از ارزش کار تیم ملی کم نمی‌شود. ما می‌دانیم در چه شرایطی زندگی می‌کنیم و تیم ملی با وجود همه سختی‌ها توانسته عملکرد قابل احترامی داشته باشد.

همه چیز را به بدشانسی ربط ندهیم

مرفاوی درباره گل مردود ایران در دقایق پایانی و حسرتی که بابت آفساید میلی‌متری ایجاد شد، گفت: نمی‌توانیم همه چیز را فقط به بدشانسی ربط بدهیم. فوتبال همین است و قوانین خودش را دارد. این اتفاقات برای همه تیم‌ها می‌افتد؛ یک روز بخش تلخش نصیب ما می‌شود و ان‌شاءالله یک روز هم خوبی‌هایش به ما می‌رسد. بالاخره این هم بخشی از فوتبال است.

طارمی نفر اول تیم ملی است؛ از او حمایت کنیم

مرفاوی: تیم ملی ایران شخصیت نَبازش را نشان داد/ در صورت صعود می‌توانیم مقابل سوئیس را اذیت کنیم/ باید از طارمی حمایت کنیم

پیشکسوت فوتبال ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به مهدی طارمی اشاره کرد و یادآور شد: مهدی طارمی قطعاً یکی از بهترین بازیکنان تیم ملی ماست. او پنالتی خیلی خوبی گرفت و نشان داد یک بازیکن حرفه‌ای است. وقتی در چنین سطحی، در جام جهانی و مقابل دروازه‌بان حرفه‌ای قرار می‌گیری، شرایط اصلاً ساده نیست.

مرفاوی تصریح کرد: ما نباید طارمی را تضعیف کنیم یا بخواهیم او را خراب کنیم. مهدی طارمی نفر اول تیم ملی ماست. حملات تیم ملی به او ختم می‌شود و او رهبر تیم در زمین است. باید روحیه بالایی داشته باشد و همه ما باید از او حمایت کنیم تا با انگیزه و اعتمادبه‌نفس، تیم را در زمین رهبری کند.

او در پایان خاطرنشان کرد: در فوتبال، بازیکنان بزرگ هم ممکن است در لحظات سخت با فشار روبه‌رو شوند. مهم این است که کنارشان بمانیم. طارمی بازیکن مهمی برای تیم ملی است و اگر قرار باشد ایران در ادامه مسیر موفق باشد، به تجربه، شخصیت و رهبری او نیاز دارد.

انتهای پیام/

منبع خبر "خبرگزاری میزان" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.