به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، با تصویب هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال، بیستوپنجمین دوره لیگ برتر (فصل ۱۴۰۵ - ۱۴۰۴) به دلیل حمله وحشیانه دشمن به کشورمان به صورت نیمه تمام باقی میماند و جدول لیگ نیز با شرایط فعلی متوقف میشود.
مسابقات بیست و ششمین دوره لیگ برتر(فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۶) نیز با حضور ۱۸ تیم از روز جمعه ۱۶ مردادماه آغاز خواهد شد. همچنین براساس مصوبه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پایان مسابقات فصل آینده، ۴ تیم انتهایی جدول به لیگ یک سقوط میکنند.
در مورد نقلوانتقالات نیز مصوباتی به باشگاهها ابلاغ شد که به شرح زیر است:
۱- با استناد به بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقلوانتقالات و وضعیت بازیکنان فیفا و همچنین بند (۳) ماده ۱۴ مکرر مقررات نقلوانتقالات مصوب خردادماه ۱۴۰۴ فدراسیون فوتبال و با لحاظ شرایط جنگی و فورس ماژور کشور و نیمهتمام ماندن مسابقات لیگ، به منظور حفظ یکپارچگی مسابقات و کمک به وضعیت بازیکنان و باشگاههای لیگ برتر، مقرر شد اصلاحیهای موقت صرفاً برای فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعمال شود.
بر این اساس، باشگاههای لیگ برتر مجاز خواهند بود تا سقف ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را به عنوان تعهدات قراردادی به بازیکنان پرداخت کنند.
چنانچه بازیکنی کمتر از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ را دریافت کرده باشد، حق فسخ قرارداد با دلیل موجه برای وی محفوظ خواهد بود، مشروط بر آنکه پس از ابلاغ این مصوبه، به صورت کتبی مراتب را به باشگاه بدهکار اعلام کرده و مهلت۴۵ روزهای جهت ایفای تعهدات مالی تا سقف مذکور به باشگاه اعطا کند. بدیهی است در صورتی که بازیکنی بیش از ۷۵ درصد مبلغ قرارداد فصل ۱۴۰۵-۱۴۰۴ خود را دریافت کرده باشد، فسخ یکجانبه قرارداد از سوی وی، فسخ بدون دلیل موجه تلقی شده و مسئولیت کلیه آثار و تبعات ناشی از آن بر عهده شخص فسخکننده خواهد بود.
۲. با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر باشگاهها، مقرر شد تعداد بازیکنان خارجی مجاز برای هر باشگاه لیگ برتری از هشت (۸) نفر به چهار (۴) نفر کاهش یابد و هر باشگاه مجاز به استفاده از حداکثر چهار بازیکن خارجی باشد.
بیشتر بخوانید: داور دیدار حساس گلگهر و چادرملو مشخص شد












