به گزارش همشهری آنلاین، پایگاه خبری آکسیوس به نقل از منابع آگاه مدعی شد که در مذاکرات اخیر میان ایران و آمریکا در سوئیس، دو طرف درباره ایجاد یک خط ارتباطی اضطراری با هدف هماهنگی تردد کشتیها و جلوگیری از بروز حوادث در تنگه هرمز به توافق رسیدهاند.
بر اساس این گزارش، این کانال ارتباطی از روز شنبه فعال شده و قرار است برای مدیریت وضعیتهای اضطراری و کاهش احتمال سوءبرداشتها یا تنشهای ناخواسته در این آبراه راهبردی مورد استفاده قرار گیرد.









