جف بزوس اعتراف کرد: آمازون باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد

دیجیاتو جمعه 27 فروردین 1400 - 23:30
مدیر عامل آمازون «جف بزوس» در آخرین جلسه‌ای که در سمت مدیرعامل حضور داشت، ااعلام کرد که این شرکت باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد و با آنها مثل ربات برخورد نکند. این موضوع در حالی از طرف ... The post جف بزوس اعتراف کرد: آمازون باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد appeared first on دیجیاتو.

مدیر عامل آمازون «جف بزوس» در آخرین جلسه‌ای که در سمت مدیرعامل حضور داشت، ااعلام کرد که این شرکت باید رفتار بهتری با کارمندان خود داشته باشد و با آنها مثل ربات برخورد نکند.

این موضوع در حالی از طرف مدیرعامل آمازون اعلام می‌شود که طی چند هفته گذشته گزارش‌های زیادی درباره شرایط غیرقابل تحمل کارگران منتشر شده است. اکنون استراتژی توصیف شده توسط او برای شرکتی که متهم شده با کارگران خود مانند ربات رفتار می‌کند، کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بزوس تاکنون این موضوع را نادیده گرفته بود که این شرکت به کارمندان خود اهمیتی نمی‌دهد. یکی از اصلی‌ترین گلایه‌های کارگران به آمازون، به ساعت کاری طاقت فرسای این شرکت مربوط می‌شود. آمازون می‌خواهد کارمندان شرکت به صورت تمام وقت کار کنند و اگر چنین اتفاقی نیفتد برای آنها اخطار می‌دهد. به گفته برخی از کارگران آمازون چنین سیستمی گاهی برای انجام دادن برخی کارهای ساده هم دشوار است.

بزوس ضمن دفاع از سیاست‌ آمازون، اکنون به شرایط سخت کارمندان اعتراف کرده است.  وی ادعا می‎‌کند که این شرکت کمتر از ۲.۶ درصد از کارکنان خود را به دلیل عدم انجام وظایف خود تاکنون اخراج کرده است. همچنین به گفته او این تعداد در سال ۲۰۲۰ به دلیل تاثیر شیوع ویروس کرونا  کمتر از این آمار بوده است.

یکی از موارد دیگری که بزوس اشاره می‌کند مسئله «آسیب دیدگی در محل کار» است.  به گفته بزوس حدود ۴۰ درصد از آسیب‌های ناشی از کار در آمازون به اختلالات عضلانی و اسکلتی کارمندان مربوط می‌شود و ارتباطی به شرایط کاری کارگران ندارد. با این وجود آمازون در حال توسعه الگوریتم جدیدی است که کارمندان را به صورت خودکار بین کارهایی که منجر به این آسیب‌ها می‌شود، جابجا ‌کند. به گفته او این الگوریتم در طول سال جاری راه‌اندازی می‌شود.

همچنین آمازون برای برنامه‌های ایمنی در محل کار خود ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذار خواهد کرد. ایمنی از جمله موضوعاتی است که این شرکت متهم به عدم توجه به آن شده است.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.