مارک زاکربرگ: توسعه عینک‌ واقعیت افزوده از بزرگترین چالش‌های فنی دهه اخیر خواهد بود

دیجیاتو پنج شنبه 09 اردیبهشت 1400 - 13:00
«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک با اشاره به گسترش بازار فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌گوید توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای که یک ابر کامپیوتر را با خودش به همراه داشته باشد، یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌های فناوری در ... The post مارک زاکربرگ: توسعه عینک‌ واقعیت افزوده از بزرگترین چالش‌های فنی دهه اخیر خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

«مارک زاکربرگ» مدیرعامل فیسبوک با اشاره به گسترش بازار فناوری‌های مبتنی بر واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، می‌گوید توسعه عینک واقعیت افزوده‌ای که یک ابر کامپیوتر را با خودش به همراه داشته باشد، یکی از بزرگترین چالش‌های شرکت‌های فناوری در دهه اخیر خواهد بود.

مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک تاکید کرد که واقعیت مجازی و واقعیت افزوده زمینه‌های کلیدی فیسبوک برای سرمایه‌گذاری در آینده هستند. در حالی که فیسبوک در پیشرفت‌های مربوط به واقعیت مجازی به نقاط عطف خوبی دست پیدا کرده، زاکربرگ عنوان کرد که عینک واقعیت افزوده‌ای که بتواند مورد استقبال قرار بگیرد یکی از سخت‌ترین چالش‌های فنی این دهه محسوب می‌شود.

فیسبوک برای چندین پیاپی سال سعی دارد پتانسیل‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده خود را که زاکربرگ از آن‌ها به عنوان پلتفرم محاسباتی آینده یاد می‌کند، محقق نماید. ماه گذشته اطلاعات بیشتری درباره سرمایه‌گذاری‌های فیسبوک در حوزه‌هایی مانند واسط‌های عصبی برای تعامل با واقعیت افزوده به اشتراک گذاشته شد.

عینک واقعیت افزوده

زاکربرگ اخیرا گفته بود:

«من معتقد هستم که واقعیت افزوده و مجازی بیش از هر ابزار دیگری احساس عمیق‌تری از حضور و ارتباط اجتماعی افراد فراهم می‌کند و آن‌ها در آینده بخش مهمی از نحوه تعامل ما با رایانه‌ها را شامل می‌شوند. بنابراین ما قصد داریم به طور گسترده‌ای در ساخت بهترین تجربه‌های ممکن سرمایه‌گذاری کنیم. عملکرد بهتر از حد انتظار فیسبوک در سه ماهه اخیر به ما اطمینان می‌دهد تا سرمایه گذاری‌های خود روی ابزارهای مبتنی بر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به طور معناداری افزایش دهیم.»

زاکربرگ همچنین در سخنان خود به موفقیت اوکولوس کوئست ۲، هدست بی‌سیم واقعیت مجازی فیسبوک که همچنان عملکرد خوب خود را ادامه می‌دهد، اشاره کرد. هرچند به عقیده او، این هدست در مقایسه با سایر محصولات واقعیت افزوده و مجازی کاملا ناچیز است.

او در سخنان پایانی خود عنوان کرد که فیسبوک هنوز برای ایجاد پلتفرم‌های واقعیت افزوده و مجازی خود مسیر طولانی در پیش دارد اما بازخوردی که از محصولات خود خواهند گرفت اطمینان بیشتری به آن‌ها می‌دهد تا بتوانند روی حوزه‌های مناسب تمرکز و سرمایه‌گذاری کنند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.