بازگشت سامسونگ و ال جی به بازار ایران به شرط سرمایه گذاری و جبران زیان

باشگاه خبرنگاران پنج شنبه 09 اردیبهشت 1400 - 13:53
صادقی نیارکی گفت:، بازگشت بدون جبران ضرر و زیان برند‌های کره‌ای لوازم خانگی به بازار‌های ایران امکان ندارد.
۱۳:۴۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
۷۷۴۲۱۵۹

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صادقی نیارکی معاون وزیر صمت در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید لباسشویی اظهار کرد: خوشبختانه هر ۵ واحد صنعتی که امروز بازدید کردیم فعالیت خوبی داشتند و از نظر نیرو‌های انسانی، پشتوانه علمی و تکنولوژی به خوبی اقدام به تولید می‌کردند. سرمایه گذاری خوبی در تعمیق ساخت داخل انجام شده است و شاهد ساخت قالب‌های تولید در این مجموعا بودیم که به سرمایه گذاری زیادی نیاز دارد. همکاری مناسبی با دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله ستاد نانو تا دانشگاه های شریف، تهران و اصفهان شده است.

صادی نیارکی با اشاره به رشد ۷۲ درصدی تولید را در لوازم خانگی بیان کرد: نسبت به سال ۹۶ که تحریمی وجود نداشت امسال با ۲۰ درصد تعمیق ساخت داخل، ۳۶ درصد افزایش تولید داشتیم. مهم‌ترین نکته در تولید لوازم خانگی بحث پلتفرم است. به سمتی حرکت کردیم که شرکت‌ها صاحب پلتفرم شدند.

معاون وزیر صمت افزود: موضوع مقیاس اقتصادی است و باید تولید کنندگان به سمت افزایش تولید، افزایش داخلی سازی و توسعه بازار حرکت کنند.
 
معاون صنایع وزارت صمت تشریح کرد: برندهای ملی ارزش و اعتبار هر کشور هستند. امروز شاهد افتتاح خط تولید کارخانه‌ای بودیم که در تعمیق ساخت داخل تلاش چشمگیری داشته است. با این زیر ساخت و امکانات می‌توانیم به زودی به مرحله صادرات هم ورود کنیم. بخش عمده‌ای از مواد اولیه صنایع ما داخلی هستند. شرایط کشور ما این ویژگی را ایجاد کرده که مواد اولیه را از داخل کشور تأمین کنیم. ما پروژه تولید ۳ میلیون تنی ورق فولاد را در دست احداث داریم که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدوار هستیم به زودی به بهره برداری برسد همچنین در بحث مواد پلیمری مثل pp که شاهد کمبودهایی هستیم، اقداماتی انجام شده است.

صادقی نیارکی درباره بازگشت سامسونگ و ال جی به کشور گفت: ما در وزارت صمت و در سیاست‌های کلان دولت، بازگشت بدون جبران ضرر و زیان برند‌های کره‌ای لوازم خانگی را نشدنی می‌دانیم. باید آنها در کشور سرمایه گذاری مستقیم داشته باشند و زیان ایجاد شده را جبران کنند. حتما حمایت از تولید کنندگان داخلی را خواهیم داشت و از برند‌های ملی پشتیبانی‌ خواهیم کرد.

وب گفت:امروز نیرو دانشی و زیر ساخت لازم را داریم پس دلیل برای ورود محصول نهایی به کشور وجود ندارد.

صادقی نیارکی تصریح کرد: بعد از ۹۷ که برند‌های خارجی بازار ایران را ترک کردند کمی زمان گذشت تا امکانات و زیر ساخت تولید لوازم خانگی توسط سرمایه گذاران ایرانی ایجاد شود و سال ۹۸ به سمت طراحی پلتفرم حرکت کردند. کمبودهایی که در بازار وجود دارد به واسطه تولید کنندگان داخلی رفع می شود به طوری که تا پایان سال 1400 باید به فکر توسعه صادرات باشیم.

معاون صنایع وزارت صمت تشریح کرد: فعلا بازگشت مجموعه‌‌های خارجی در دستور کار نیست؛ شرکت‌ها جایگاه خودشان را پیدا کردند و امکانات مناسبی برای تولید و تامین نیاز کشور دارند.

در حال تکمیل...

منبع خبر "باشگاه خبرنگاران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.