ورایزن در واگذاری «یاهو» و «AOL» حدودا ۵۰ درصد ضرر می‌کند

دیجیاتو سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 11:31
«آپولو» در قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار، «یاهو» و «AOL» را از «ورایزن» خریداری می‌کند. ورایزن پیشتر برای تصاحب این دو رقمی در حدود ۹ میلیارد دلار پرداخت کرده بود ولی اکنون دارایی‌های خود را با ضرر و زیان ... The post ورایزن در واگذاری «یاهو» و «AOL» حدودا ۵۰ درصد ضرر می‌کند appeared first on دیجیاتو.

«آپولو» در قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار، «یاهو» و «AOL» را از «ورایزن» خریداری می‌کند. ورایزن پیشتر برای تصاحب این دو رقمی در حدود ۹ میلیارد دلار پرداخت کرده بود ولی اکنون دارایی‌های خود را با ضرر و زیان ۵۰ درصدی واگذار می‌کند.

البته این شرکت کماکان ۱۰ درصد از سهام یاهو را که از این به بعد توسط «گورو گوراپان» مدیریت می‌شود،‌ کماکان حفظ می‌کند.

قرارداد جدید هنوز به صورت کامل منعقد نشده است ولی در صورتی که این قرارداد به سرانجام برسد، تلاش ورایزن در حوزه تولید محتوای چند رسانه‌ای و تبلیغاتی به پایان مسیر نافرجام و تلخ خود می‌رسد. گروه Verizon Media شامل برندهای ذیل می‌شود:

  • Yahoo!
  • Yahoo! Mail
  • Tech Crunch
  • Yahoo! Finance
  • Engadget
  • Yahoo! Entertainment
  • RYOT
  • AOL
  • Yahoo! Life
  • Yahoo! News
  • Yahoo! Fantasy
  • Yahoo! Sports
  • Rivals
  • Makers
  • Built by Girls
  • AutoBlog
  • Flurry
  • In the Know

در سال ۲۰۱۵، ورایزن برای تصاحب AOL رقمی برابر با ۴.۴ میلیارد دلار و سپس در سال ۲۰۱۷ نیز ۴.۵ میلیارد دلار برای تصاحب یاهو هزینه کرده بود. بعد از آن زیرشاخه‌های رسانه‌ای همچون یاهو اسپرت، تک کرانچ و انگجت تحت برندی با نام «Oath» تلفیق شدند. در نهایت در سال ۲۰۱۸ میلادی این مجموعه تغییر نام پیدا کرده و به فعالیت خود ادامه دادند.

سپس یاهو تامبلر را در سال ۲۰۱۳ خریداری کرد،‌ اما در سال ۲۰۱۹ ورایزن تصمیم گرفت یاهو تامبلر را با مبلغی نامعلوم بفروشد. برخی منابع آگاه بازار می‌گویند تامبلر در آن مقطع زمانی کمتر از سه میلیون دلار ارزش داشته است.

«گورو گوراپان» مدیریت یاهو را برعهده می‌گیرد. «رید ریموند» شریک آپولو که احترام زیادی برای دست اندرکاران یاهو قائل است، می‌گوید:

«مشتاقانه منتظر همکاری با گورو و تیم با استعداد او در کنار شرکای خود در ورایزن هستیم تا بتوانیم رشد یاهو را در فصل بعدی تسریع ببخشیم.»

ارزش AOL در روزهای اوج خود به ۲۰۰ میلیارد دلار نیز رسیده بود. به علاوه در مقطع زمانی برخی سرمایه گذاران می‌گفتند که یاهو بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار ارزش دارد.

باید دید آیا تصمیم جدید می‌تواند پتانسل‌های یاهو و مجموعه برند‌های آن را شکوفا کند و شاهد رشد سریع یاهو خواهیم بود یا خیر.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.