به گزارش ایرنا، حجت الاسلام نورالله قدرتی روز شنبه با اعلام این خبر، افزود: برای ابلاغ این پرونده ها به شیوه سنتی و آنچه در گذشته انجام می گرفت، دست کم باید بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار برگه چاپ می شد که با این روش در مصرف کاغذ صرفه جویی مطلوب به عمل آمد.
مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه طی سال ۹۹، ۸۸ درصد اوراق، الکترونیکی ابلاغ شده است، اظهار داشت: نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸، شاهد افزایش پنج درصدی در ابلاغ اوراق قضایی به این روش بوده ایم.
رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: ابلاغ الکترونیک در حفظ حریم خصوصی افراد بسیار موثر است، از سوی دیگر با جلوگیری از تجدید اوقات رسیدگی به پرونده ها در ارتقای سرعت رسیدگی قضایی و کاهش اطاله دادرسی نقش اثرگذاری خواهد داشت.
وی گفت: شهروندان و دو طرف پرونده می توانند با ثبت نام در سامانه ثنا از طریق آدرس https://sana.adliran.ir اوراق پرونده را به صورت الکترونیک دریافت کنند.