بافت تاریخی میدان شوش در حال نابودی است

صدا و سیما سه شنبه 25 آذر 1399 - 16:04
عضو شورای شهر تهران: متاسفانه بافت میدان شوش مرده است، در حالی که بافت قدیمی خوبی داشته، اکنون تبدیل به محیطی برای پاساژ سازی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ احمد مسجد جامعی پس از گزارش دبیر شورایاری منطقه ۱۵ با تایید اهمیت قابلیت‌های تاریخی این منطقه گفت: منطقه ۱۵ حوزه اوراقچی‌های تهران است و طرحی داده شد که این اوراقچی‌ها به فرون آباد منتقل شوند و تا به حال هزار واحد اوراقچی منتقل شده اند، اما هنوز بسیاری از این اوراقچی‌ها در این منطقه حضور دارند.
او ادامه داد: منطقه ۱۵ در بر سر راه خراسان است و از همین روی دارای کاروانسرا‌ها و بنا‌های فاخری است که متاسفانه برخی اوراقچی‌ها در آنجا مستقر شده اند و برخی هم درحال تخریب و تبدیل به پاساژ هستند و میدان شوش با آن همه سابقه در حال از دست دادن بافت تاریخی خود است.
مسجد جامعی در خصوص موضوع تفرجگاه مسگرآباد نیز گفت: برخی از روحانیون و شخصیت‌های بزرگ تهران اهل مسگرآباد بودند و این محله قشلاق شعبه‌ای از ایل کلهر بود که میان مسگرآباد و لار رفت و آمد می‌کردند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه نمی‌دانم چرا در حوزه مسگر آباد مشکل فرمانداری داریم، افزود: این مکان می‌تواند مانند محلات تهران باشد، زیرا اشخاص بزرگی آنجا رشد کردند. در آنجا قنات‌ها و فضای سبز خوبی وجود دارد و باید توجه شود.
مسجد جامعی همچنین متذکر شد: کوشک امیرسلیمانی و باغ امیر سلیمانی یک مجموعه هستند نه از هم جدا.
او در پایان افزود: زندان هارون الرشید هم احتمالا آتشکده است و زندان نبوده است و قدمت آن به پیش از اسلام می‌رسد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.