به گزارش "ورزش سه"، پیراهنهای تیم ملی و کمپانی آن طی سالیان اخیر علیرغم تغییراتی که در چند مرحله داشته، همیشه با حواشی و انتقاداتی مواجه بوده است. آخرین حاشیه در این خصوص مربوط به انتشار تصویری در مرحله شمارهگذاری پیراهن تیم ملی در منامه و در آستانه این بازی بود.
بعد از انتشار این تصویر انتقاداتی در خصوص اینکه چرا کمپانی تهیه البسه پیراهن تیم ملی پیش از اعزام تیم به منامه اقدام به شمارهگذاری آن نکرده تا در شرایط اقتصادی که فدراسیون نیز به دلیل مشکلات مالی از همراهی برخی خبرنگاران به دلیل هزینه 300 میلیونی این سفر برای هر نفر سر باز زده، یک مسوول برای این اقدام در اردوی تیم ملی حاضر شود.
حتی برخی نیز مدعی شدند که این کمپانی پیراهنهای اصل را در اختیار تیم ملی قرار نداده و اگر به این شکل میبود، پیراهنها پیش از اینکه در اختیار فدراسیون فوتبال قرار گرفته میشد، شماره گذاری شده بود.
در این ارتباط گفته میشود این موضوع در خصوص دیگر برندها و در اردوهای سابق تیم ملی نیز صورت میگرفته است. برای اینکه شماره بازیکنان پیش از این تورنمنت و اسامی آنها مشخص میشود، پیراهنها و البسه به صورت کلین (بدون شماره و نام) در اختیار کاروان قرار میداده و آنها به فراخور اردو و بازیها، اقدامات لازم برای شماره گذاری و ... را صورت میدادند و این موضوع در خصوص برند قبلی تیم ملی یعنی آدیداس هم به همین ترتیب دنبال میشده است.
فدراسیون فوتبال بر این اساس، از چندی پیش اقدام به خرید و تهیه دستگاه مربوط به شماره گذاری و ... روی پیراهن تیم ملی کرده است و این موضوع در سال 2015 صورت گرفته است.