سهم گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار جهانی در فصل اول ۲۰۲۱ به ۴ درصد رسید

دیجیاتو شنبه 22 خرداد 1400 - 23:31
بازار گوشی‌های هوشمند با واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای پیشرفته، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته، اما هواوی همچنان نتوانسته به موقعیت مناسبی دست پیدا کند که البته دلیلش، تحریم‌های آمریکاست. با وجود رشد سالانه ۲۰ درصدی بازار، این کمپانی ... The post سهم گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار جهانی در فصل اول ۲۰۲۱ به ۴ درصد رسید appeared first on دیجیاتو.

بازار گوشی‌های هوشمند با واکسیناسیون علیه کرونا در کشورهای پیشرفته، دوباره در مسیر رشد قرار گرفته، اما هواوی همچنان نتوانسته به موقعیت مناسبی دست پیدا کند که البته دلیلش، تحریم‌های آمریکاست. با وجود رشد سالانه ۲۰ درصدی بازار، این کمپانی چینی در فصل اول ۲۰۲۱ تنها به سهم ۴ درصد از بازار دست پیدا کرده است.

طبق گزارش اخیر «کانترپوینت ریسرچ»، بازار با رشد ۲۰ درصدی در سه ماهه اول ۲۰۲۱ مواجه شده. میزان فروش گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به ۲۵۴.۹۴ میلیون دستگاه رسیده و سامسونگ همچنان در صدر لیست حضور دارد.

کره‌ای‌ها با سهم ۲۲ درصدی، بالاتر از رقبا گرفته‌اند و بعد از آن، اپل به چشم می‌خورد که سهم ۱۷ درصدی در بازار دارد. در مقام سوم شیائومی با ۱۴ درصد سهم قرار گرفته و در مقام‌های بعدی، اوپو با ۱۱ درصد و ویوو با ۱۰ درصد خودنمایی می‌کنند. در نهایت هواوی با ۴ درصد سهم در این لیست به چشم می‌خورد.

گوشی‌های هوشمند هواوی

طبق این گزارش، بازار گوشی‌های هوشمند هند برای دومین سه ماهه با کاهش فروش مواجه بوده، با این حال شیائومی همچنان رشد ۸ درصدی را تجربه کرده و سهم ۲۶ درصدی در این بازار داشته است. در حالت کلی، سازندگان چینی برخلاف اپل، در بازار اروپا با افزایش فروش قابل توجهی مواجه شده‌اند، البته هواوی کاهش فروش را تجربه کرده است.

کانترپوینت ریسرچ در گزارش اخیرش سهم شرکت‌ها در مناطق مختلف را هم مشخص کرده که برای مثال ویوو با سهم ۱۸ درصدی حرف اول را در آسیا می‌زند و اپل با سهم ۵۵ درصدی، بیشترین فروش را در آمریکای شمالی تجربه می‌کند. در سایر مناطق، سامسونگ بالاتر از رقبایش قرار گرفته است.

برخلاف بازار گوشی‌های هوشمند، بازار فیچرفون‌ها با کاهش فروش مواجه شده است. در این بخش، Itel با سهم ۲۳ درصدی در صدر قرار گرفته، HMD با سهم ۱۶ درصدی در رتبه دوم است و سامسونگ هم سهم ۷ درصدی از بازار دارد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.